Rabu, 04 November 2015

Tips untuk Menggunakan Herba untuk Turunkan Kolesterol

Tips untuk Menggunakan Herba untuk Turunkan Kolesterol

Anda mungkin pernah mendengar tentang menukar diet anda untuk menurunkan paras kolesterol berbahaya. Walau bagaimanapun, anda juga boleh menggunakan herba untuk mengurangkan kolesterol sambil menambah perisa tambahan dan aroma untuk makanan anda! Hanya kerana anda berada di diet kolesterol yang rendah, tidak bermakna bahawa anda perlu untuk menyelesaikan kurang daripada makanan lazat.

Setiap herba yang dinyatakan di bawah mempunyai beberapa ciri-ciri yang bermanfaat dan palet anda juga akan menjadi agak gembira dengan rasa mereka meningkatkan keupayaan. Baca senarai di bawah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai herba termasuk hak untuk mengurangkan kolesterol.

Kunyit

Bagi pencinta makanan India, kunyit seharusnya menjadi ramuan biasa dalam banyak resipi anda. Ia adalah berwarna jingga dan amat penting dalam kari ayam dan hidangan yang sama. Ia telah terbukti untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam badan dan rasa enak dan aroma yang menjadikan ia satu keseronokan untuk makan.

Holy Basil

Terdapat di India dan kawasan-kawasan yang sama, selasih suci digunakan untuk menurunkan paras gula dalam darah, mengatasi kesan-kesan tekanan dan tahap kolesterol yang lebih rendah juga.

Guggul

Mungkin tidak, dan juga dikenali sebagai kunyit, guggul datang dari pokok guggul itu sendiri dan kolesterol yang mengagumkan dan trigliserida menurunkan hartanah telah banyak dipromosikan seawal 1980-an.

Saderi

Daun saderi dan batang diketahui kolesterol. Anda boleh menambah saderi untuk hanya kira-kira mana-mana hidangan. Tambah beberapa daun salad taman anda atau pek beberapa batang saderi masuk dengan makan tengah hari anda sebagai alternatif yang sihat kepada orang-orang masin, kerepek kentang yang tidak sihat.

Ginger

Tertentu popular dalam masakan Asia, sedikit halia pergi jauh! Masukkan halia ke dalam makanan anda untuk memberikan sedikit tambahan "menggigit" dan aroma yang menakjubkan. A sakit tekak popular dan ubat rumah sejuk adalah teh halia. Walaupun menyembuhkan tekak gatal, anda boleh membantu melawan kolesterol tidak baik pada masa yang sama.

Bawang putih

Bawang putih adalah seorang pekerja keajaiban sebenar dalam aliran darah anda. Salah satu ciri-ciri yang terbaik adalah keupayaan untuk menurunkan tekanan darah. Jika tekanan darah anda tinggi, hanya makan beberapa bawang putih segar (beberapa ulas perlu buat silap mata) dan menonton penurunan tekanan darah anda. Jika anda melakukan gula getah tidak mewah pada bawang putih, hanya potong menjadi kepingan dan menelan mereka seperti yang anda lakukan pil. Bawang putih juga membantu kolesterol LDL dan mengurangkan risiko darah beku yang sering hasil kolesterol tinggi.

Cinnamon

Kayu manis adalah rempah yang sangat kuat dan hanya perlu digunakan secara sederhana. Ia telah dikaitkan dengan menurunkan kedua-dua kolesterol LDL dan paras gula dalam darah.

Terdapat banyak rempah-rempah dan herba untuk mengurangkan kolesterol. Banyak yang anda mungkin sudah mengetahui dan mungkin sudah digunakan. Biji flaks, biji chia kaya dengan Omega 3 asid lemak. Jadi, membuat sebahagian besar mereka dalam makanan anda. Dengan menggunakan herba dan rempah dalam makanan anda, anda akan mengurangkan keperluan untuk menambah garam juga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar