Rabu, 04 November 2015

Cara Pilih Hypnotherapist a!

Cara Pilih Hypnotherapist a!

Hypnotherapy: Mari kita mengenali ia!

Terdapat ramai daripada anda di luar sana yang sedar Hypnotherapy, tetapi tidak sepenuhnya pasti apa yang ada. Anda mungkin telah diberitahu mengenainya di sekolah, mencari ia semasa kartun atau membaca mengenainya di suatu tempat.

Hypnotherapy bukan tentang perbuatan itu stereotaip seseorang 'mencuci otak' dengan membintangi pada bandul berayun, juga bukan lelaki menakutkan dengan mata gila. Hypnotherapy adalah salah satu teknik yang paling awal untuk membantu orang yang mempunyai masalah kesihatan tanpa perlu mengambil jalan keluar dengan ubat-ubatan preskripsi atau pembedahan. Ia sering dikaitkan dengan membantu penurunan berat badan, melegakan kemurungan, kebimbangan, merokok dan banyak masalah lain.

Apa sebenarnya Hypnotherapy?

Hypnotherapy cuba untuk menangani minda bawah sedar individu, menggunakan kuasa cadangan untuk perubahan yang berfaedah. Hypnotherapist A menggunakan hipnosis untuk memberi cadangan yang relevan dan positif untuk membantu indivual yang membawa perubahan yang mereka inginkan. Hypnotherapy tidak sama sebagai tidur; semua fikir terdapat banyak persamaan. Hypnotherapists akan memerlukan pesakit mereka untuk berada dalam keadaan benar-benar santai supaya mereka dapat menggunakan imaginasi mereka, sementara masih dalam kawalan penuh. Untuk sebab ini, ia adalah penting bahawa pesakit benar-benar selesa dengan Hypnotherapist mereka. Berada di bawah pengaruh hipnosis adalah keadaan yang berbeza kesedaran untuk menjadi terjaga atau tidur. Ramai orang telah dibandingkan, negeri yang dalam santai untuk yang sama berkhayal.

Negeri-negeri diubah kesedaran telah diiktiraf untuk beribu-ribu tahun dan hipnosis adalah diterima secara meluas sebagai terapi psikologi bermanfaat untuk mengakses potensi dalaman kita. Terdapat teknik-teknik yang berbeza dilaksanakan untuk membantu mendedahkan isu-isu dari masa lalu seseorang individu yang boleh menyebabkan mereka kesusahan, atau ada pendekatan yang berasingan di mana terdapat lebih fokus pada masalah semasa. Hypnotherapy adalah hebat dengan membantu majoriti masalah emosi seperti kemurungan, kebimbangan, keletihan dan Anhedonia. Masalah emosi bukan satu-satunya masalah yang Hypnotherapy boleh menyerang; terdapat beberapa isu fizikal yang Hypnotherapy adalah amat berguna untuk seperti IBS dan Insomnia. Walau bagaimanapun ia adalah penting bagi seseorang individu untuk berunding dengan doktor mereka sebelum menghampiri hypnotherapist jika mereka mengalami kemurungan klinikal, epilepsi atau skizofrenia.

Hypnotherapists akan sering menggabungkan hipnosis dengan lain-lain psikoterapi dan kaunseling teknik untuk memberi manfaat kepada individu. Teknik-teknik yang digunakan sering bergantung kepada isu individu itu mencari bantuan untuk.

Adakah terdapat jenis Hypnotherapy?

Ya. Terdapat tiga jenis utama Hypnotherapy, 'Cadangan Hypnotherapy', 'Hypnotherapy Analisis' dan 'Hypnotherapy kognitif. Setiap satu adalah unik untuk sendiri dan mempunyai manfaat / tujuan yang tidak terdapat di dalam orang lain.

Cadangan Hypnotherapy:

Cadangan Hypnotherapy melibatkan hypnotherapist memberi fikiran bawah sedar seseorang individu satu siri 'cadangan'. Semua cadangan ini boleh membantu seseorang individu bagi melaksanakan tugas-tugas tertentu mereka biasanya merasa tidak selesa dengan seperti pengucapan awam, atau ia boleh membantu mereka menghentikan tugas-tugas tertentu yang mereka tidak mahu melakukan apa-apa seperti merokok.

Cadangan Therapy sering digunakan di mana tidak ada punca untuk isu yang perlu ditangani, atau apabila terdapat kekangan masa (seperti individu yang ingin berurusan dengan takut terbang atau labah-labah). Cadangan hipnoterapi agak sering dianggap sebagai terapi jangka pendek berbanding dengan lain-lain jenis terapi, dan jika perubahan berlaku, mereka boleh berbuat demikian dalam tempoh beberapa sesi pertama dengan hypnotherapist mereka.

Hypnotherapy Analisis:

Analisis Hypnotherapy, juga kadang-kadang dikenali sebagai 'Hypnoanalysis' boleh berkesan dalam menangani isu-isu yang lebih mendalam dan melibatkan psikoterapi menggunakan hipnosis. Hipnoterapi Analisis bertujuan untuk mencari punca kepada masalah individu, dan kemudian memperkatakan isu itu. Sebagai contoh, fobia boleh 'bertopeng' menggunakan terapi cadangan; bagaimanapun punca masih wujud. Hipnoterapi Analisis bertujuan untuk mengenal pasti punca dan perjanjian dengannya; punca akan kehilangan kuasa.

Hipnoterapi Analisis adalah satu proses yang sangat yang melibatkan dan biasanya memerlukan komitmen lebih daripada terapi cadangan. Walau bagaimanapun, apabila punca telah dikenal pasti dan ditangani, keputusan boleh hidup berubah. Manakala terapi cadangan menguruskan masalah, hipnoterapi analisis bertujuan untuk membuat ketetapan itu.

Hypnotherapy kognitif

Hypnotherapy kognitif ialah, pendekatan sains moden untuk terapi yang jauh berbeza dari sekolah-sekolah tradisional Hypnotherapy. Hypnotherapy kognitif cabutan itu pengaruh dari beberapa teori disahkan lain, seperti Psikologi Positif, Neurosains, Psikologi Evolusi dan NLP dan menggabungkan ini dengan cara yang sesuai dengan matlamat peribadi, nilai dan personaliti pelanggan. Lukisan daripada pelbagai teknik dari bidang yang berbeza bermakna pendekatan yang disesuaikan untuk setiap pelanggan boleh diwujudkan - tidak ada 'satu saiz untuk semua' model di sini.

Kognitif Hypnotherapists percubaan untuk masuk ke dalam minda pelanggan untuk bekerja melalui apa-apa isu menyampaikan, menggunakan teknik dan bahasa berdasarkan model unik pelanggan di dunia. Hypnotherapy kognitif juga menggunakan pendekatan analitikal untuk membersihkan kaki apa-apa pemikiran yang tidak diingini dan tingkah laku dari masa lalu, tetapi kemudian menggunakan teknik yang melatih semula otak pada masa kini untuk memastikan bahawa perubahan yang pelanggan ingin membuat direalisasikan sepenuhnya.

Adakah semua orang bertindak balas terhadap Hypnotherapy?

Menurut Persatuan British Hypnosis Klinikal (BSCH), dianggarkan bahawa 85% orang akan bertindak balas di beberapa peringkat untuk hipnoterapi klinikal. Sesetengah orang lebih cenderung untuk bertindak balas kepada Hypnotherapy berbanding dengan orang lain, ia bergantung kepada berapa banyak mereka sanggup membiarkan diri mereka membuka dan berapa banyak yang mereka percaya dalam rawatan.

Mempercayai bahawa perubahan dari Hypnotherapy adalah mungkin adalah amat penting; ini sudah tentu tidak boleh dikelirukan dengan 'Kesan Placebo. Jika seorang individu secara peribadi bermotivasi untuk berubah, hipnosis adalah lebih cenderung berbanding jika individu itu bergantung sepenuhnya pada hypnotherapist dan keraguan mereka sama ada mereka mempunyai keupayaan untuk mengakses minda bawah sedar mereka dan membuat perubahan berlaku.

Ia adalah penting untuk menyedari bahawa anda tidak boleh hypnotise seseorang tanpa kerelaan mereka. Jika seseorang itu di bawah pengaruh hipnosis, kerana mereka masih dalam kawalan sepenuhnya, ia masih mungkin bagi mereka untuk menolak sebarang cadangan mereka tidak merasa akan memberi manfaat kepada mereka. Ini menjadikan Hypnotherapy sangat selamat.

Apa kelayakan dan pengalaman yang perlu Hypnotherapist yang ada?

Memilih Hypnotherapist yang jelas dan pilihan sangat halus, salah satu yang perlu diambil serius. Tiada undang-undang UK bagaimanapun tentang latihan atau pendaftaran Hypnotherapists. Hypnotherapists boleh mendaftar dengan badan profesional yang akan mempunyai kod sendiri etika dan orang-orang yang menjadi ahli badan profesional akan memenuhi syarat-syarat kelayakan tertentu.

Adalah disyorkan untuk bertanya apa anugerah, pengalaman dan kursus yang telah diambil untuk membantu memberikan anda pemahaman yang lebih baik bagaimana berjaya Hypnotherapist anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar