Rabu, 04 November 2015

Apakah Menggunakan Dadah Preskripsi untuk Rawat Crohns Worth Side Kesan?

Apakah Menggunakan Dadah Preskripsi untuk Rawat Crohns Worth Side Kesan?

Penyakit Crohns telah dipopularkan akhir-akhir ini kerana adanya peningkatan dalam kes-kes yang dilaporkan itu di seluruh negara. Hasilnya, terdapat peningkatan dalam bilangan iklan untuk penggunaan ubat preskripsi Humira, terutamanya dalam iklan televisyen. Walaupun ubat ini berkesan dalam merawat gejala Crohns, ia juga mempunyai rekod menyebabkan beberapa kesan sampingan yang cukup teruk juga. Persoalannya, adakah kesan positif daripada menggunakan Humira melebihi yang negatif? Juga, adakah terdapat alternatif yang lebih sihat yang boleh, dari semasa ke semasa membantu pesakit Crohns sebenarnya mengatasi penyakit ini secara semulajadi?

Humira adalah ubat preskripsi imunosupresif yang bertukar pesakit Crohns sistem imun semula jadi di luar. Ini adalah bagaimana ia berhenti keradangan yang berlaku dari Crohns dalam usus, sendi, atau hanya kira-kira mana-mana bahagian badan dari kepala ke kaki. Penyakit Crohns adalah hasil dari mempunyai sistem imun yang terlalu aktif. Secara semulajadi, apabila anda mengurangkan keradangan, anda akan mengurangkan kesakitan yang disertakan. Walau bagaimanapun, menyingkirkan gejala Crohns hanya merawat sebahagian daripada masalah, ia tidak sampai ke akar penyebab keradangan. Saya mendengar satu analogi yang cukup baik menerangkan keadaan ini. Katakan anda mendapati bahawa tandas anda melimpah dan setiap kali anda berjalan ke dalam bilik air anda stoking anda semua basah. Ia akan masuk akal lebih untuk menjaga menukar sarung kaki anda selepas setiap kali anda mempunyai kencing, dapatkan but getah untuk dipakai ke dalam bilik air setiap kali, atau mencari punca mengapa tandas menyimpan melimpah dan memperbaikinya? Dalam hal Crohns, adakah anda mahu merawat gejala-gejala akibat daripada penyakit ini, atau menghapuskan keadaan sama sekali?

Apa yang lebih teruk, mempunyai Crohns atau bertolak ansur dengan kesan-kesan sampingan dari Humira? Pertama sekali, Humira perlu disuntik untuk bekerja, ia tidak terdapat di pil atau sebarang bentuk lain. Penafian tentang dadah memberi amaran kepada tindak balas yang menyakitkan berlaku kedua-duanya dari pukulan awal dan selepas itu di tempat suntikan, termasuk gatal-gatal, ruam dan bengkak. Selain itu, menggunakan Humira boleh menyebabkan jangkitan bahagian atas saluran pernafasan, jangkitan sinus, gejala selsema, loya, jangkitan saluran kencing, darah dalam air kencing, tekanan darah tinggi, dan kolesterol tinggi. Tidak akan kesan yang lebih serius sampingan yang berlaku daripada menggunakan Humira seperti batuk kering, sepsis (bakteria dalam darah), dan jangkitan kulat. Pesakit Crohns menggunakan Humira juga diberi amaran supaya mereka mempunyai risiko yang lebih tinggi terhadap kanser.

Humira sangat mahal untuk digunakan. Maklumat pada rancangan web menganggarkan Humira boleh kos lebih daripada $ 13,000 setahun untuk pesakit tanpa insurans untuk perlindungan dadah. Bukan sahaja Humira mahal dari sudut wang, tetapi pesakit perlu mencari seseorang untuk mentadbir tembakan secara tetap, menjadikan dadah ini lebih sukar untuk pesakit Crohns untuk digunakan.

Adakah terdapat alternatif untuk menggunakan ubat-ubatan preskripsi seperti Humira mengawal keadaan Crohns anda? Ya benar! Memilih diet adalah salah satu rawatan alternatif yang bekerja. Saya telah mendengar beberapa laporan daripada penghidap Crohns yang telah mendapati bahawa makanan tertentu dan makanan tambahan semula jadi membantu mereka mengawal penyakit mereka. Sebagai contoh, jus Aloe Vera terkenal dengan ciri-ciri anti-radang dan penyembuhan, bersama-sama dengan Slippery Elm, dan ekstrak biji anggur. Kulit kayu pain pokok pain Maritim tertentu (dipasarkan sebagai pycnogenol) juga telah ditunjukkan untuk menjadi bioflavonoid yang kuat yang melawan keradangan dan menggalakkan penyembuhan untuk Crohns pesakit. Terdapat makanan dan makanan tambahan yang anda boleh mencari kerja yang unik bagi keadaan Crohns anda sendiri lain, ia hanya mengambil masa beberapa penyiasat untuk mencari mereka. Tetapi hanya memikirkan nilai dalam jangka masa panjang untuk anda, menemui diet yang sihat dan makanan tambahan yang berfungsi untuk merawat punca Crohns anda dengan selamat dan tanpa kesan sampingan dan kos tinggi menggunakan dadah seperti Humira.

Jadi memilih diet sebagai satu kaedah rawatan alternatif, bersama-sama dengan penggunaan makanan tambahan semula jadi yang merawat punca Crohns adalah lebih selamat dan lebih murah untuk digunakan berbanding mengambil Humira. Saya telah belajar bahawa Crohns pesakit yang telah mengambil inisiatif dan disiplin untuk mencuba diet baru dan tambahan telah berjaya menghilangkan gejala Crohns mereka dan mendapatkan kehidupan mereka kembali. Sesetengah orang dapat menendang ubat-ubatan farmaseutikal mereka sama sekali!

Kesimpulannya, ia tidak sihat dan tidak memberi manfaat dari segi ekonomi untuk menggunakan dadah preskripsi seperti Humira yang menekan tubuhmu semulajadi sistem imun hanya untuk membantu anda menghadapi penyakit Crohns anda.

Mencari diet yang sihat yang bekerja untuk anda bersama-sama dengan mengambil makanan tambahan semula jadi untuk merawat punca Crohns adalah lebih selamat dan jauh lebih murah daripada menggunakan ubat-ubatan seperti Humira. Walau bagaimanapun, adalah dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor sebelum mencuba kaedah rawatan yang baru, untuk mengelakkan reaksi alahan mungkin, atau tindak balas terhadap ubat yang sedang diambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar