Rabu, 04 November 2015

Ammonia Diet rendah untuk Mereka Berurusan Dengan A1298, NOS, SUOX dan CBS Mutasi

Ammonia Diet rendah untuk Mereka Berurusan Dengan A1298, NOS, SUOX dan CBS Mutasi

Diet yang ammonia yang rendah yang perlu apabila merawat polimorfisme nukleotida tunggal tertentu (SNP). Ammonia yang dihasilkan dalam badan apabila makanan dipecahkan dalam usus oleh bakteria yang melepaskan ammonia di dalam badan. Orang-orang yang terjejas terutamanya oleh ammonia adalah SUOX, NOS, A1298 dan CBS. Ini SNP menjejaskan laluan metabolik tertentu dan tahap juga boleh lebih rendah BH4. Meningkatkan tahap BH4 juga penting dan juga merendahkan tahap ammonia di dalam badan.

Biasanya BH4 digunakan untuk kitar semula dan detox ammonia, tetapi apabila ia diturunkan dan ada tahap biasa atau tinggi ammonia ini boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan. Masalah-masalah kesihatan boleh terdiri daripada kabus otak, keletihan, kelesuan musclar / kelemahan antara yang lain.

Gejala keracunan ammonia (yang mungkin memberi kesan kepada mereka yang mempunyai tahap BH4 rendah), boleh terdiri daripada kabus otak, Spacey, isu-isu bahasa, penumpuan yang lemah, lingkaran hitam di bawah mata, pembelajaran miskin dan memori serta intolerans makanan (terutamanya protein). Dalam beberapa kes yang jarang berlaku ia perlu bagi mereka yang berurusan dengan masalah hati atau buah pinggang juga.

Ia boleh menyebabkan gejala-gejala lain mental / fizikal dan juga seperti keresahan dan kemurungan. Apabila terdapat tahap yang lebih rendah BH4 ia akan mengutamakan detoxifaction ammonia atas fungsi-fungsi penting yang lain seperti menghasilkan neurotransmitter. Neurotransmitter boleh memberi kesan kepada banyak fungsi dalam badan, seperti perasaan, selera makan, ingatan dan fungsi mental secara umum.

Untuk mengimbangi jumlah yang diturunkan protein dalam diet, ia mungkin perlu untuk menambah dengan asid amino untuk mengimbangi kekurangan asid amino dari jumlah yang lebih rendah protein. Ada makanan tertentu yang mengandungi jumlah yang lebih tinggi ammonia daripada yang lain, senarai mereka yang terletak di sini: http://wholefoodcatalog.info/nutrient/ammonia/foods/high/

Seperti yang dapat dilihat dari senarai ia akan memberi manfaat untuk melakukan diet templat paleo dengan jumlah yang diturunkan protein. Untuk terus mengimbangi jumlah yang diturunkan protein ia akan membantu untuk meningkatkan jumlah karbohidrat dan lemak juga.

Suplemen yang betul juga boleh membantu tetapi harus dilakukan di bawah seorang pengamal penjagaan kesihatan yang terlatih atau mahir dalam metilasi dan isu-isu kesihatan yang kompleks. Mencari bantuan untuk mereka yang mempunyai mthfr, detoxifaction boleh menjadi sukar kerana ramai yang sama ada tidak sedar atau mengetahui sedikit sahaja mengenai merawat isu-isu tersebut.

Menangani adrenal, tiroid dan kesihatan gastrousus juga penting dan juga apabila merawat isu-isu kesihatan seperti kompleks. Saya mendapati komen ini menjadi sangat berguna, terutama menjelaskan masalah ammonia dan rawatan bertujuan apabila berurusan dengan beberapa tuntutan SNP: https://www.facebook.com/notes/insight-naturopathy/mthfr-a1298c-polymorphism/385764944792649

Tidak ada komentar:

Posting Komentar