Rabu, 04 November 2015

Buah Pinggang Rawatan Natural Stone

Buah Pinggang Rawatan Natural Stone

Batu-batu buah pinggang mungkin kecil dan lulus tanpa disedari daripada saluran kencing, tetapi mereka juga boleh menyebabkan kesakitan yang amat sangat sewaktu keluar. Batu karang adalah kumpulan mana-mana empat jenis bahan kimia; kalsium, asid urik, cystine dan strurite. Bahan-bahan ini biasanya terdapat dalam air kencing dan tidak mendatangkan masalah pada tahap yang lebih rendah. Kebanyakan orang mempunyai batu kalsium, manakala cystine tidak adalah perkara biasa dan jarang berlaku. Sama seperti nama, batu karang sebenarnya membentuk seperti batu. Batu boleh berlaku dalam pelbagai saiz, dari saiz butiran pasir untuk sebesar bola golf. Apabila batu-batu yang kecil ia boleh melalui air kencing anda apabila anda pergi ke bilik mandi anda mungkin tidak perasan. Batu yang lebih besar mungkin sukar untuk lulus. Mereka mendapat persinggahan dalam tiub ureter, yang memerlukan rawatan atau pembedahan.

Batu karang boleh disebabkan oleh berbagai macam sebab, tetapi sebab yang paling biasa tidak minum jumlah yang mencukupi air. Minuman berkarbonat dan soda pop hanya akan membuat keadaan lebih teruk. Batu juga boleh menjadi sifat genetik atau keadaan perubatan seperti berkhidmat usus atau jangkitan saluran kencing, penyakit usus adalah penyebab juga.

Gejala mungkin tidak menjadi jelas manakala batu karang kecil. Seperti batu meningkatkan saiz berkhidmat sakit di sisi, belakang dan pangkal paha / kawasan kemaluan menjadi ketara. Demam, sakit perut, membakar perasaan ketika membuang air kecil, darah dalam air kencing, menggigil, mual, muntah-muntah dan kerap membuang air kecil juga biasa.

Jika anda mengalami mana-mana gejala-gejala ini peperiksaan yang lengkap dan menyeluruh perlu terbentuk terlebih dahulu oleh doktor. Seorang doktor betul akan mendiagnosis kemungkinan batu karang dengan air kencing, darah, dan ujian pengimejan untuk membantu menentukan pilihan rawatan anda.

Dalam kes-kes yang kurang serius batu karang doktor mungkin mencadangkan rawatan batu semula jadi atau remedi rumah. Terdapat pasti banyak rawatan rumah dengan keputusan yang tidak diketahui. Rawatan batu buah pinggang semula jadi mungkin atau mungkin tidak berkesan, yang rawatan untuk cuba pertama, sama ada untuk menggabungkan remedi atau tetap konsisten adalah soalan. Mencuba dan melihat apa yang terbaik untuk anda kerana setiap keadaan batu karang adalah berbeza.

• Cuba memotong kopi, soda dan minuman berkarbonat daripada diet harian anda dan menggantikannya dengan air. Minum antara 8-10 gelas air sehari.

• Minuman Minuman yang mengandungi lemon setiap hari. Sama ada anda minum air limau sebenar, jus lemon atau hanya air dengan hirisan lemon sedikit, sifat berasid membantu dalam melarutkan batu karang.

• Campurkan 1 sudu besar cuka epal cider dan 1 cawan air dalam botol pakai buang. Pastikan anda minum bahan ini sebelum setiap waktu makan sepanjang hari selama 2 minggu.

• Makan cola secara sederhana. Asid fosforik di cola dikenali dengan melarutkan batu karang secara semula jadi, tetapi terlalu banyak sebenarnya boleh membawa kepada lebih banyak batu. Minum cola apabila anda sedang berjuang untuk lulus batu, tetapi jika tidak menghadkan pengambilan cola anda.

• Sebelum tidur mengambil kapsul I-Lysine. I-Lysine akan membantu mengedarkan kalsium, menguatkan sistem imun / peredaran darah anda pada waktu malam.

• Satu pembersihan tembikai telah dikenali untuk mengeluarkan secara semula jadi batu. Pertamanya, keluarkan biji sahaja dari tembikai dan meletakkan mereka dalam secawan air mendidih. Biarkan benih menyerap air dan sejuk, kemudian mengeluarkan benih dari cawan dan menikmati. Menggunakan benih tembikai baru bagi setiap secawan teh.

• Gunakan teh diuretik untuk membubarkan batu. Teh diuretik adalah campuran herba dan air panas yang menggalakkan badan anda untuk membuang air kecil kerap, membantu untuk mengusir batu-batu.

• Menggabungkan dandelion, biji Adas, jagung sutera, oat jerami dan daun melukakan hati bersama-sama dalam bowl.-Rebus 1 qt. (0,95 L) air. Campurkan dengan 1/2 sudu kecil. (2.5 ml) campuran herba. -Cover Campuran dengan penutup. Biarkan selama 20 minit. -Pour Campuran melalui penapis atau penapis kopi sambil minum teh. Ini akan membuang herba, membolehkan anda untuk minum air panas di mana mereka juga tetap. - Minum secawan teh pada waktu pagi dan cawan pada waktu malam.

• Ambil masa untuk berehat dan berehat. Batu karang tidak akan hilang dalam sekelip mata. Ia akan mengambil sedikit masa untuk badan anda untuk kembali kembali normal.

• Minum jus kranberi. Minuman ini mempunyai sebatian polifenolik yang boleh membubarkan batu dan mengusir mereka keluar dari badan melalui air kencing.

• Membuat teh yang khusus untuk membubarkan batu karang.

• Campurkan semacam bunga, kulit kayu kejang dan keladi liar dalam kuali. Tambahkan 48 oz. (1.4 L) air. - Rebus campuran. Kemudian menurunkan haba untuk reneh selama 15 minit. - Buang kuali dari dapur. - Tambah sutera jagung, joe-Pye weed, daun yarrow dan daun pisang. Tutup kuali dengan penutup dan biarkan campuran duduk selama 20 minit. - Tapis atau ketegangan herba keluar dari air. Untuk membubarkan batu, minum sehingga 4 hidangan teh ini setiap hari. Pastikan teh sisa dalam peti sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar