Rabu, 04 November 2015

Merawat Penyakit Buah Pinggang Kronik Melalui Herba

Merawat Penyakit Buah Pinggang Kronik Melalui Herba

Mengalami penyakit buah pinggang adalah pengalaman pahit yang amat sukar. Pengesanan ia juga boleh menjadi sukar kadang-kadang kerana kadang-kadang gejala mungkin tidak muncul sehingga buah pinggang telah kehilangan 60% daripada fungsinya. Artikel ini bertujuan untuk memberi pembaca satu idea yang ringkas mengenai beberapa ubat yang berkesan herba untuk penyakit ini.

Jika anda sedang mengalami penyakit buah pinggang kronik (atau CKD), ia adalah penting bahawa anda membuat diri anda biasa dengan rawatan yang betul perubatan yang berkaitan dengan CKD, dan juga sebagai ubat alternatif sokongan seperti herba dan ubat-ubat herba yang boleh membantu dalam merawat penyakit ini.

Antara kesan-kesan sampingan yang paling biasa penyakit buah pinggang kronik adalah Protin. Keadaan ini dicirikan oleh sejumlah besar protein terkumpul di dalam air kencing yang memberitahu doktor bahawa kerosakan buah pinggang pesakit semakin teruk. Kerana buah pinggang tidak boleh biasanya lulus banyak protein melalui air kencing, apabila tahap yang tinggi hadir, penilaian dan ujian lanjut diperlukan untuk menangani peringkat akhir penyakit buah pinggang.

Untuk berkesan menangani isu proteinuria dalam penyakit buah pinggang anda, berunding dan berbincang dengan teliti dengan doktor anda bagaimana anda boleh meminimumkan risiko. Pada masa yang sama, cuba untuk bertemu dengan seorang pakar penjagaan kesihatan homeopati untuk membincangkan mengenai keperluan untuk herba dan lain-lain ubat-ubat herba alternatif untuk mengubati CKD. Terdapat beberapa herba yang boleh membantu untuk mengurangkan jumlah protein melalui buah pinggang dan, hasilnya, bekerja untuk mengekalkan kesihatan sel-sel glial buah pinggang anda. Sudah tentu, ubat-ubat herba alternatif digunakan sebagai rawatan sokongan. Mereka tidak boleh dalam apa-apa cara menggantikan prosedur perubatan anda.

Cistanche adalah herba yang paling biasa digunakan oleh pesakit CKD dalam merawat proteinuria. Herba ini mempunyai keupayaan untuk nada sehingga tisu dan otot yang menyokong buah pinggang dan terbukti untuk mengurangkan komplikasi penyakit buah pinggang seperti masalah lemah kawalan kencing dan komplikasi otot lain - walaupun mencegah keperluan untuk pembedahan pundi kencing anduh. Dengan berbuat demikian, sel-sel glial anda tidak perlu bekerja keras dan, dengan itu, boleh mengurangkan jumlah kerosakan dan protein perkumuhan anda mengalami.

Seperti yang anda lihat, penyakit buah pinggang kronik boleh dirawat jika anda hanya melakukan kajian. Penggunaan herba dan ubat-ubat herba untuk penyakit buah pinggang boleh menjadi bantuan yang besar kepada mana-mana orang disahkan menghidap CKD. Herba tidak hanya menyediakan remedi berkesan, ia juga akan membantu anda menjimatkan wang kerana ubat-ubatan alternatif lebih murah.

1 komentar:

  1. Saya lagi masa brobat dng dr eliza dan alhamdulillah baru 1buan sekarang ureum dan kratin saya sudah turun drastis...saya tau dan sadar kalau penyakit ini bukan penyakit ringat dan gampang... Butuh proses yg alot dan panjang, tapi saya selalu br usaha dan br doa Dan kata dr eliza harus rutin insyah allah bisa sembuh... Dan saya pun yakin sebab baru 1 bulan kosumsi alhamdulillah hasil nya bagus sampai sampai dokter yg selama ini menangani saya HD kaget waktu di priksa lab darah saya sebelum HD ureum nya dan kratin nya kok bisa turun drastis... Kata beliau kalau hasil nya begini terus saya bisa sembuh kata nya..saya pun langsung mengucap alhamdulillah amin.. Saya sangat senang dng ucapan dokter yg selama ini menangani saya itu... Dan saya sangat br sukur kpd allah swt.. Semoga yg lain juga bisa seperti saya dan insyah allah saya dan yg lain juga bisa sembuh... Amin...
    Berkat obat resep khusus dari dr eliza dan semata semua atas ijin allah swt... Amin.. Ni saya beri no wa konsultasi dan brobat dng dr eliza 082269614664 semoga br manfaat amin...

    BalasHapus