Rabu, 04 November 2015

Pengurusan Tekanan sihat Teknik

Pengurusan Tekanan sihat Teknik

Pengurusan tekanan yang sihat harus menjadi sebahagian penting dalam kehidupan semua orang. Ia terlalu mudah sekarang hari untuk beralih kepada maksiat dan tingkah laku yang tidak baik apabila sesuatu tekanan berlaku. Tekanan yang berlaku kepada semua orang dan ia mempunyai kesan yang besar terhadap setiap aspek kehidupan kita. Oleh itu pembelajaran dan melaksanakan teknik-teknik pengurusan tekanan yang sihat dalam kehidupan seharian kita adalah perlu untuk mengekalkan kesihatan fizikal dan emosi. Semua orang boleh mengendalikan tekanan berbeza tetapi dengan menggunakan sihat tips pengurusan tekanan anda boleh belajar untuk menjaga tahap tekanan terkawal dan mengelakkan gejala fizikal dan emosi yang datang dengan itu.

Tekanan boleh berlaku tiba-tiba, atau membina lebih masa. Oleh itu adalah penting untuk cuba untuk mengurangkan keadaan yang tidak perlu tertekan oleh sedang disediakan, menguruskan masa anda dan menyelesaikan masalah dengan cepat. Ini bermakna realistik dan menyelesaikan masalah sebelum mereka meletupkan. Hanya ada begitu banyak masa di siang hari, oleh itu tidak mengambil projek-projek tambahan atau aktiviti-aktiviti yang akan menghulurkan anda nipis. Ini termasuk tanggungan kewangan juga. Mengatakan tidak atau menolak permintaan tidak menjadikan anda seorang yang buruk, ibu bapa atau pasangan. Ia menjadi realistik tentang masa anda, keperluan anda, dan keupayaan anda untuk mengendalikan segala-galanya yang di atas pinggan anda. Bercakap tentang kebimbangan yang boleh bertukar menjadi masalah di kemudian hari. Ia mungkin sukar tetapi dengan menangani isu-isu pendahuluan anda boleh mengelakkan masalah pada masa hadapan.

Pengurangan tekanan adalah alat pengurusan tekanan yang sihat. Dan ia mungkin berbeza untuk setiap orang, tetapi mengetahui apa teknik pengurangan tekanan bekerja untuk anda, ia adalah penting untuk mengawal tekanan yang membina lebih masa. Bersenam, bersosial dan mengambil rehat adalah contoh-contoh tips pengurusan tekanan sihat yang mengurangkan tekanan. Namun apabila tekanan tiba-tiba dan dengan serta-merta menjadi asas anda ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana untuk menguruskan tekanan yang betul supaya anda boleh berfikir dengan jelas dan bertindak balas sewajarnya. Menguruskan tekanan ini dengan meletakkan sesuatu ke dalam perspektif, menerima apa yang anda tidak dapat mengawal dan datang dengan rancangan.

Latihan
Senaman adalah satu bahagian penting dalam gaya hidup yang sihat tetapi ia juga merupakan cara terbaik untuk menguruskan tekanan. Apabila kita menjalankan siaran badan kita endorfin ke dalam aliran darah yang membuat kita merasa baik, supaya bukan sahaja ia secara fizikal membuat kita berasa lebih baik tetapi emosi juga. Pertimbangkan senaman tertentu yang mengurangkan tekanan seperti yoga, tai chi, Pilates atau seni mempertahankan diri.

Ambil rehat
Setiap orang memerlukan siang tadi kepada diri mereka sendiri untuk berehat. Kali ini boleh digunakan untuk melakukan apa sahaja yang paling menyenangkan kepada orang setiap individu tetapi ia adalah khusus untuk berehat dan melegakan tekanan. Dengan melakukan satu aktiviti santai setiap hari, sama ada ia dapat mendengar muzik, bertafakur, menulis dalam jurnal, mendapatkan urutan atau lukisan anda melaksanakan teknik pengurusan stres yang sihat ke dalam gaya hidup anda untuk mengurus dan mengelakkan tekanan.

Express Yourself
Manusia adalah makhluk sosial; Oleh itu, ia adalah penting untuk menyatakan perasaan anda. Berbincang dengan rakan, keluarga, dan rakan sekerja tentang bagaimana anda rasa, walaupun ia hanya untuk memberitahu seseorang dan tidak untuk mendapatkan nasihat. Ia akan membuat anda berasa lebih baik untuk perasaan anda mendengar, dan tidak botol mereka di dalam anda.

Perspektif
Berkongsi pandangan pada setiap keadaan mungkin sukar terutamanya pada masa tekanan. Walau bagaimanapun ia adalah penting untuk mengambil langkah ke belakang dan meletakkan diri anda dalam kasut orang lain, atau tanya diri anda jika ia benar-benar penting dalam skim besar perkara. Kemudian mengambil nafas dalam-dalam. Ini akan membolehkan anda untuk bergerak ke hadapan dengan kepala yang jelas dan fokus.

Beyond Kawalan anda
Apabila keadaan berada di luar kawalan, ia adalah mudah untuk tertekan atau marah tetapi tidak ada mata kepadanya. Kita tidak boleh mengawal segala-galanya. Menguruskan tekanan anda dengan belajar untuk menghadapi dan menerima bahawa anda tidak dapat mengawal segala-galanya. Ini akan membantu anda untuk bertenang apabila sesuatu berlaku yang di luar kawalan anda.

Datang dengan pelan
Apabila ada masalah, cara terbaik untuk menguruskan tekanan anda adalah untuk membuat senarai semua penyelesaian yang mungkin. Menentukan yang terbaik untuk masalah anda dan meletakkan ia ke dalam tindakan. Ini membolehkan anda melihat bahawa anda mempunyai pilihan dalam masa krisis, dan dengan mewujudkan rancangan untuk menyelesaikan masalah anda, anda akan berkesan mengurangkan tekanan anda.

Alat pengurusan tekanan yang sihat adalah sumber yang besar terhadap semua jenis keadaan tertekan. Mereka membolehkan sesiapa sahaja untuk menguruskan, mengurangkan dan mencegah tekanan dalam kehidupan seharian yang. Mengawal tekanan dengan menggunakan teknik-teknik ini setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar