Rabu, 04 November 2015

3 Tips untuk Meningkatkan Keletihan adrenal

3 Tips untuk Meningkatkan Keletihan adrenal

Keadaan yang dikenali sebagai keletihan adrenal telah melanda negara ini. Oleh kerana tekanan yang amat tinggi dan tuntutan kehidupan sehari-hari, berjuta-juta lelaki dan wanita dibiarkan tidak berupaya, sakit dan tertanya-tanya di mana untuk mendapatkan bantuan.

Kebanyakan orang tidak tahu apa yang keletihan adrenal adalah, namun tindak balas hebat daripada terlalu banyak tekanan di tempat kerja dan rumah memandu orang ke kubur awal kerana itu. Keletihan adrenal didorong oleh tekanan itu sendiri, yang merupakan satu cabaran yang berterusan dalam dunia hari ini, dan hanya apabila anda berfikir anda telah menjilat itu, bersama-sama datang krisis yang lain seperti tarikh akhir pasti akan berlaku atau saat-saat akhir permainan bola sepak yang berpotensi untuk membuang anda minggu keseluruhan ke dalam overdrive.

Lebih 90% daripada lawatan doktor pada hari ini adalah disebabkan oleh tekanan, yang mendorong pelbagai keadaan kesihatan, adrenal terutamanya menegaskan, yang paling sering diabaikan oleh perubatan Barat, namun adalah punca utama ketagihan gula, ketidakseimbangan hormon, disfungsi tiroid, dan gangguan mood.

Ringkasnya, kelenjar adrenal anda, yang 3 "kelenjar luas yang terletak di atas buah pinggang anda, hasil perjuangan atau penerbangan hormon adrenalin dan kortisol. Setiap kali anda mengalami tekanan, fikiran anda menafsirkan peristiwa ini sebagai satu keadaan yang mengancam nyawa dan masuk ke dalam mod jawapan. Bagi kebanyakan orang, ia tidak mengambil banyak, tetapi ia benar-benar tidak kira apa yang mencetuskan ia kerana fikiran anda tidak tahu perbezaan antara ancaman sebenar atau dilihat, dan hanya boleh bertindak balas sehala, menghantar kortisol keluar kepada sistem dan mengepam darah ke kaki anda supaya anda benar-benar boleh berlari lebih cepat "ancaman" dan seterusnya menyelamatkan nyawa anda anda.

Hanya duduk dalam trafik menunggu lampu menjadi merah akan menghantar seluruh badan anda ke dalam overdrive!

Berlebihan pengeluaran kortisol dalam tempoh yang berpanjangan masa akhirnya akan menghabiskan kelenjar adrenal anda, membuang sistem endokrin keseluruhan anda memberi kesan tiroid dan kelenjar pituitari di samping adrenal, dan bergantung kepada pengeluaran hormon biasa. Pituitari adalah kelenjar induk yang mengawasi semua fungsi endokrin, dan tiroid bertanggungjawab untuk metabolisme protein, karbohidrat dan lemak, serta suhu badan dan boleh memberi kesan kepada berat badan juga. Jadi, anda boleh dengan mudah melihat bagaimana jika seseorang itu mati, mereka semua di luar!

Terlalu banyak tekanan menghisap tenaga anda juga, yang membawa kepada ketagihan gula berterusan. Adrenal sebenarnya berkembang maju di protein dan mineral untuk penyelenggaraan, tetapi apabila kortisol adalah tanpa henti caj, permintaan badan anda apa sahaja sumber tenaga cepat ia boleh mendapatkan, oleh itu ia resort kepada gula yang mudah diserap di dalam mulut anda berbanding usus anda (yang mengambil masa lebih lama) jadi kesan serta-merta.

Jika ia belum lagi jelas, ia adalah penting untuk mengekalkan kelenjar adrenal yang sihat, yang memerlukan sama ada menghapuskan punca tekanan sama sekali atau melaksanakan teknik pengurusan tekanan yang lebih baik. Cuba salah satu daripada senaman ini untuk permulaan:

Latihan 1: cuba terapi titik. Meletakkan pelekat bulat (ditemui di kedai-kedai bekalan pejabat) di mana sahaja yang anda perlukan peringatan untuk berehat, seperti di dalam kereta atau di dalam komputer anda di tempat kerja. Setiap kali anda melihat titik, mengamalkan enam senaman keluaran kedua.

Latihan 2: Lima minit untuk menenangkan. A bersantai dan meditasi sesi 5 minit boleh menurunkan tekanan darah, mengurangkan tahap hormon tekanan, meningkatkan tahap tenaga, dan meningkatkan mood. Duduk diam dalam kedudukan yang selesa. Memberi tumpuan kepada pernafasan anda. Bayangkan tempat di mana anda berasa benar-benar santai seperti hari cerah panas di pantai mungkin atau berjalan melalui hutan pada hari yang sejuk segar. Perhatikan semua butiran di sekeliling anda ... bayangkan matahari atau udara sejuk pada muka anda ... bunyi ombak atau bunyi berderak daun di bawah kaki anda ... memberi tumpuan kepada ketenangan di sekeliling anda dan membawa perasaan aman ini dengan anda sepanjang hari.

Latihan 3: Pelepasan Enam kedua. Bila-bila masa anda merasa tertekan atau cemas, menyedut mendalam selama dua saat, kemudian menghembus nafas selama empat saat. Berkata kepada diri sendiri, "Saya santai". Biarkan badan anda melepaskan semua ketegangan dan merasai gelombang kelonggaran mengalir ke bawah.

Secara menyenangkan keletihan adrenal meletihkan, dan bergantung kepada peringkat anda berada dalam, anda mungkin merasa putus asa. Walau bagaimanapun, tidak berputus asa, kerana terdapat penyelesaian yang layak yang sedia yang tidak invasif dan selamat, dan bekerja untuk mengubah keadaan dengan cepat, yang bagi ramai orang benar-benar boleh bermakna perbezaan antara hidup dan mati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar