Rabu, 04 November 2015

Apa Adakah Kelebihan Mengambil Madu Manuka?

Apa Adakah Kelebihan Mengambil Madu Manuka?

Madu Manuka mempunyai beberapa ciri-ciri antibakteria, yang tidak boleh didapati dalam produk lain, dan ia juga mengandungi kemanisan semula jadi makanan yang dikenali sebagai alam semula jadi terbaik. Kestabilan produk ini adalah jauh lebih tinggi daripada mana-mana madu lain yang dituai. Ia tidak peroksida dalam masa produk yang menjadikan ia satu komponen yang sangat kuat anti-bakteria daripada yang lain.

Madu telah digunakan untuk merawat kecederaan luaran, dan amalan ini masih diikuti. Ia ditubuhkan bahawa tidak semua jenis madu adalah sama. Beberapa seperti Manuka madu adalah 100% lebih kuat daripada yang lain.

Penggunaan perubatan utama sebatian ini adalah luar. Ia digunakan untuk merawat luka-luka kecil dan terbakar. Ia juga dipasarkan untuk digunakan dalam keadaan yang lain seperti:

-Compound, Yang boleh mengurangkan kolesterol yang tinggi

-Untuk Mengurangkan keradangan sistemik

-Untuk Merawat kencing manis

-Untuk Merawat masalah gastrousus

-Bagi Merawat sinus, telinga dan mata jangkitan

Manuka madu yang digunakan untuk merawat luka disterilkan dan dikenali sebagai gred perubatan madu. Seorang profesional penjagaan kesihatan harus memeriksa jangkitan dan luka sebelum menggunakan produk ini untuk rawatan.

Kajian juga telah menunjukkan bahawa Manuka Honey boleh berkesan dalam mencegah gingivitis dan penyakit periodontal lain seperti mengurangkan penumpukan plak.

Manuka madu adalah disyorkan untuk mengekalkan kesihatan yang baik secara umum dan pencernaan. Ia juga digunakan untuk keadaan seperti cirit-birit, senak, sakit perut dan pedih ulu hati.

Masyarakat perubatan telah mencadangkan bahawa ia juga boleh digunakan untuk merawat ulser, refluks asid, H. pylori dan sindrom usus terganggu. Mereka telah mencadangkan bahawa madu gred perubatan boleh digunakan untuk menguruskan situasi sedemikian.

Ia dianggap sebagai antioksida semulajadi yang kuat yang boleh menyokong kesihatan manusia dan fungsi.

Ujian klinikal telah mendapati bahawa Manuka madu berkesan boleh menghapuskan lebih daripada 250 jenis bakteria, termasuk jenis yang tahan kepada ubat-ubatan. Mereka ialah:

-MRSA (Methicillin tahan Staphylococcus aureus)

-MS SA (methicillin sensitif Staphylococcus aureus)

-Helicobacter Pylori (punca utama ulser perut)

-VRE (Vancomycin tahan enterococci)

Pada tahun 2007, Pentadbiran Makanan dan Dadah Amerika Syarikat yang diluluskan Manuka kuah berasaskan madu luka kerana ia berfungsi pada bakteria, kulat dan protozoa. Antara organisma berjangkit, produk ini dianggap sebagai paling kuat dan tidak dapat ditandingi oleh mana-mana lain.

Sementara itu, maklumat boleh didapati bahawa kandungan tinggi gula madu boleh menyekat pertumbuhan mikroorganisma, penyelidikan berasingan telah mencadangkan bahawa Manuka madu boleh bekerja dengan memusnahkan protein bakteria utama. Ia juga merupakan ubat yang berkesan terhadap kereputan gigi, ulser kolitis, penyakit keradangan usus dan jangkitan bakteria dari semua jenis.

Manuka Honey boleh membantu dengan penurunan berat badan dan membantu untuk memastikan tahap tekanan darah tinggi terkawal. Untuk mencapai matlamat ini, ia adalah penting bahawa produk yang terbaik dari dunia dipilih. Produk yang dipilih hendaklah lulus kawalan ketat untuk memastikan bahawa tidak ada kompromi telah dibuat semasa peringkat pemprosesan jenama.

Manfaat sepenuhnya hanya boleh didapati jika apa-apa produk boleh didapati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar