Rabu, 04 November 2015

Perubatan Kabinet alam kerana Dingin dan Selesema Musim

Perubatan Kabinet alam kerana Dingin dan Selesema Musim

Musim sejuk dan selesema adalah peluang pada masa hadapan dan seperti kata pepatah, "Kesalahan terbaik adalah pertahanan yang baik!" Dengan begitu banyak variasi virus selesema dan "sejuk bersama" bebas, walaupun vaksin terbaik dan usaha yang wajar mungkin tidak melindungi anda dan keluarga anda daripada dijangkiti, dan ia tidak terlalu awal untuk memastikan borang-borang anda yang lain pertahanan bersedia.

Bagi mereka yang ingin bergantung kepada perubatan kabinet alam ini, terdapat beberapa alternatif yang hebat herba untuk bukan hanya masking gejala tetapi untuk mengembalikan tubuh kepada keadaan asal kesihatan. Dari pengalaman peribadi, Yarrow dan Elderberry adalah dua kegemaran saya.

Untuk memecahkan demam: Yarrow dikenali sebagai yg mengeluarkan peluh, atau berpeluh, herba. Diaphoresis, atau peluh, dikenali dalam bidang perubatan alternatif dan herba sebagai salah satu cara terbaik untuk mengembalikan kesihatan. Walaupun berjalan demam adalah membimbangkan, terutama di kalangan ibu bapa kanak-kanak kecil, demam sebenarnya adalah cara badan untuk memerangkap dirinya toksin dan mengembalikan edaran kepada keseimbangan. Herba seperti Yarrow membantu membawa demam ke titik berbuka, di mana badan menyingkirkan toksin dan keseimbangan dipulihkan.

Mentadbir infusi panas Yarrow menimbulkan kepanasan badan, menyeimbangkan peredaran, dan menghasilkan peluh. Tuangkan satu pain air mendidih ke atas satu auns Yarrow, tutup selama beberapa minit, kemudian memberikan bebas seperti panas kerana boleh diterima. Ia boleh membantu untuk ketegangan infusi sebelum minum atau untuk meletakkan herba Yarrow longgar dalam beg teh kapas sebelum menuang air ke atasnya untuk mengelakkan diri daripada herba yang terperangkap dalam mulut anda. Dari perspektif rasa, ia juga boleh membantu untuk menambah sentuhan stevia sebagai rasa Yarrow sendiri boleh agak pahit. Walau bagaimanapun, apabila berhadapan dengan selesema atau ketika sakit dengan selesema, pukulan cepat atau dua daripada infusi yarrow untuk membendung penyakit itu adalah berbaloi beberapa minit aftertaste buruk yang boleh mengikuti!

Untuk merawat gejala umum selsema dan flus: Elderberry (juga dikenali sebagai penatua hitam) telah digunakan berabad lamanya sebagai tonik untuk selesema, flus dan sinus jangkitan, dan saya melihat ia membuat kemunculan semula di rak kedai hari ini. Sambucol dijual di kedai-kedai ubat tempatan kerana kedua-dua sirap dan sebagai tablet dan perlu diambil pada tanda-tanda awal penyakit. Anda juga boleh mencari tulen sirap ekstrak Elderberry dijual dengan vitamin dan makanan tambahan kedai atau melalui laman web dalam talian mereka. Walaupun kebanyakan bunga tua telah sejarah telah digunakan untuk tujuan perubatan dan sudah tentu mempunyai set mereka sendiri manfaat, kajian baru-baru ini virologi Israel telah mencadangkan bahawa ekstrak Elderberry mungkin paling berkesan terhadap virus selesema dengan menyekat replikasi.

Jika anda lebih suka untuk "melakukannya sendiri" dan mencipta ubat selesema anda sendiri, cuba menggabungkan bunga Elderberry dengan daun pudina, yang juga diketahui mempunyai sifat antivirus. Berikut merupakan adaptasi daripada resipi yang diajar kepada saya oleh Dominion College Herba, sekolah tertua di Amerika Utara perubatan herba.

Membawa satu pain air suling sehingga mendidih. Menggabungkan satu auns daun pudina kering dan satu auns kering Elder bunga dalam periuk. Tuangkan segelas air mendidih suling di atas. Tutup dan menyimpan panas di atas dapur selama 10-15 minit. JANGAN mendidih campuran sebagai Peppermint adalah sangat tidak menentu dan tidak boleh direbus. Selepas 10-15 minit, ketegangan infusi dan sentiasa panas dan dilindungi. Mentadbir kepada pesakit dewasa di 2- untuk hidangan 4 auns setiap 30-45 minit sehingga pesakit memecah berpeluh. Apabila pesakit itu berpeluh, mengurangkan dos kepada dua sudu (0.5 auns) setiap satu hingga dua jam. Pastikan anda memberikan panas dan sehingga berpeluh pesakit secara bebas, maka hendaklah selebihnya pesakit dalam sekelip mata.

Copyright © 2013 Dale Barr. Hak cipta terpelihara. Artikel ini disediakan untuk tujuan maklumat sahaja dan tidak bertujuan untuk menjadi, atau untuk berkhidmat sebagai pengganti untuk nasihat profesional perubatan, pemeriksaan, diagnosis atau rawatan. Dale Barr tidak memberikan nasihat perubatan; diagnosis atau rawatan; atau undang-undang, kewangan, atau lain-lain khidmat nasihat profesional dan bertanggungjawab bagi sebarang keputusan yang anda buat berdasarkan maklumat ini. Sentiasa dapatkan nasihat daripada doktor anda atau lain-lain pembekal kesihatan yang berkualiti dengan mana-mana soalan yang anda mungkin telah mengenai keadaan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar