Rabu, 04 November 2015

Aluminium Vs Steel dan Kepentingan Harmonics

Aluminium Vs Steel dan Kepentingan Harmonics

Ini adalah bahagian kedua maklumat daripada Dr. John Beaulieu. Dalam post ini John membincangkan mengapa dia memilih aloi aluminium lebih keluli untuk garpu penalaan.

Mengapa anda memilih garpu penalaan aluminium lebih garpu penalaan keluli? Saya memilih garpu penalaan aluminium kerana potensi mereka untuk membunyikan berbau. Apabila saya mula-mula bekerja dengan pengeluar tala pada tahun 1970-an untuk membuat garpu penalaan yang akan berdering semua berbau mereka fikir saya gila. Manufacturers memandang rendah terhadap garpu yang berdering berbau. Matlamat mereka adalah untuk menghapuskan berbau kerana mereka percaya semakin tinggi kualiti garpu penalaan yang kurang berbau ia akan menghasilkan. Mereka adalah betul apabila ia datang untuk membuat garpu tala untuk memperhalusi instrumen atau sains kelas. Mereka tidak betul apabila ia datang untuk membuat garpu kualiti untuk tujuan seni penyembuhan.

Dari masa ke masa kita bereksperimen dengan formula aloi aluminium yang berbeza untuk mendapatkan kekerasan yang akan bunyi siri nada lampau yang lengkap. Ini bukanlah satu proses yang mudah. Hari ini lebih murah garpu penalaan aluminium menggunakan aluminium lembut yang tidak bunyi siri nada lampau yang lengkap. Setahu saya, garpu penalaan hanya BioSonic adalah satu-satunya garpu penalaan yang berdering siri nada lampau yang lengkap. Ini BioSonic direka untuk menjadi kongruen dengan penyelidikan dan tahun pengalaman dengan bunyi saya.

Apakah berbau? Berbau adalah "tersembunyi" bunyi muzik. Biasanya kita berfikir bunyi yang dibuat oleh alat muzik sebagai "satu nota". Sebagai contoh, jika anda bermain C seruling dan C yang sama pada biola; kedua-duanya adalah komen C. yang sama telinga kami tahu bahawa kedua-dua C bunyi yang berbeza walaupun mereka adalah nota yang sama. Ia adalah membunyikan nada yang berbeza di atas komen C yang memberikan setiap instrumen bunyi yang berbeza atau warna yg mempergunakan gaya suara.

Kepentingan berbau dalam penyembuhan bunyi bukan baru. Imej Ladder Yakub sering dikaitkan dengan kenaikan berbau. Ladder Yakub bermula di bumi dan naik ke syurga. Bumi adalah metafora untuk nada asas dan setiap langkah tangga mewakili nada lampau yang lain naik ke syurga. Para ulama kuno Kabbalah dipercayai bahawa malaikat tinggal di kawasan yang dikenali sebagai selang, antara berbau menaik. Ruang intervallic antara berbau dikenali oleh Tao purba sebagai lorong-lorong gunung misteri yang membawa kepada kerajaan-kerajaan malaikat.

Bermain, menyanyi, dan mendengar berbau telah lama menjadi kaedah penyembuhan dan awaking rohani. Chanters Buddha di Mongolia dan Tibet menyanyi berbau tertanam dengan mantera suci. Mereka bergema bunyi nada lampau dalam rongga sinus yang berbeza dan ruang dalam tempurung kepala mereka sambil melaungkan. Ramai yang telah menghasilkan mangkuk bahawa apabila mereka ditoreh atau disapu menghasilkan berbau berbeza. Yang paling terkenal mangkuk adalah Tibet Singing Bowls. The Composer Rusia Alexander Scriabin di awal 1900-an dipercayai bahawa membunyikan berbau akan melahirkan satu era baru dan menyatukan langit dan bumi. Komposisi terakhir, Mysterium, adalah untuk dimainkan di India menggunakan loceng etheric digantung dari awan yang berbunyi berbau nada sangat tinggi seperti loceng angin. Scriabin digambarkan dirinya duduk di bumi mendengar nada lampau suara dewa atau Roh Angels yang akan melahirkan era baru pencerahan.

Mengapa berbau begitu penting?

Berbau merangsang bersih neural melalui rangsangan sentuhan dan pendengaran pengaliran saraf. Apabila berbau dibunyikan mereka membuat ribuan denyutan dalam denyutan yang mengurut pendengar dalam persekitaran yang sentiasa berubah gelombang bunyi. Apabila kita mendengar berbau, kita mendengar mereka melalui kulit kita dan juga dengan telinga kita. Pada masa yang sama, lata peristiwa struktur dan fisiologi berlaku dalam badan kita sebagai gelombang nada lampau di seluruh juta otak menyebabkan kami simpang sinaptik neural untuk mencari resonans dengan hubungan nada lampau berbeza intervallic.

Saya pertama kali ditemui ini melalui eksperimentasi dalam kebuk tak bergema. Baru-baru ini kajian telah diterbitkan yang kongruen dengan penemuan fenomenologi saya. Satu pasukan neurosains yang diketuai oleh Dr. S.J. Bensmaia dari Universiti Chicago telah menunjukkan bahawa perasaan kita sentuh dan rasa adalah sama seperti perasaan kita pendengaran. Biasanya keupayaan kita untuk menyentuh dan merasa digambarkan sebagai grid reseptor dalam kulit kita yang menghantar maklumat kepada otak kita. Dr. Bensmaia mendapati bahawa kulit kita sangat terbuka kepada getaran dan getaran ini menghasilkan kesan ayunan sama pada saraf kita. Subjek eksperimen dapat membezakan frekuensi mikroton melalui menyentuh dan perasaan. Ini dapat menjelaskan bagaimana pesakit pekak saya dapat merasakan gelombang bunyi pada kulit mereka dan tahu apa muzik sedang dimainkan.

(. Mackevicius, EL, MD Terbaik, Saal HP, Bensmaia SJ milisaat Precision Spike Timing Bentuk Persepsi sentuhan Journal of Neuroscience, 2012; 32 (44):. 15309 DOI: 10,1523 / JNEUROSCI.2161-12.2012)

Adakah matematik untuk berbau? Berbau matematik adalah satu siri nada bermula dari nada asas dan naik tak terhingga di padang. Mereka adalah berdasarkan kepada angka urutan 1,2,3,4,5,6,7 mudah ... n. Frekuensi nada lampau boleh dikira melalui nombor dan nisbah berdasarkan urutan ini.

Adakah anda direkodkan berbau?

Ya. Saya telah mendedikasikan banyak masa untuk bekerja dan berbau rakaman. Apabila anda bermain alat atau paip penalaan garpu bersama-sama berbau bunyi secara semula jadi dalam dinamik yang berbeza. Saya menjadi sangat berminat dalam berbau seperti bunyi individu dengan nilai-nilai sama dinamik. Komposisi terakhir pada Calendula CD "A Suite Bagi Pythagoras Tuning Forks" dipanggil Perbualan Angelic. Gelaran ini mencerminkan kepercayaan bahawa cahaya makhluk, malaikat, dan dewa tinggal di ruang intervallic siri nada lampau itu. Ia dipanggil perbualan kerana beberapa sebab. Yang pertama adalah bahawa memasuki ke dalam web bagi berbunyi berbau bersih neural anda akan menyesuaikan diri dan memilih selang nada lampau yang paling menarik kepada anda. Dalam selang masa ini dapat menemukan kehadiran ilahi atau suci.

Dari segi moden, kita panggil keplastikan neural ini. Pembunyian berbau merangsang bersih neural dan menyala batang otak melalui pengeluaran dan pelepasan gas oksida nitrik. Pergerakan berterusan dan tembakan sinaps akan membentuk corak berdasarkan tumpuan anda dalam bunyi. Ini adalah proses yang tidak sedarkan diri, namun ia adalah mungkin untuk pengalaman hubungan intervallic nada lampau ke permukaan ke dalam kesedaran sedar dan dilihat sebagai dialog dengan makhluk ilahi. Ini adalah asas kepada banyak mistik dalam muzik. Saya percaya ini adalah apa yang menarik kita sekali lagi dan sekali lagi untuk muzik dan mengapa muzik adalah sebahagian daripada setiap agama dan disiplin rohani.

Sebab kedua untuk tajuk Perbualan Angelic adalah untuk membiarkan pendengar tahu bahawa ada perbualan lain. Dalam tahun 1990-an saya menjadi begitu tenggelam dalam meneroka berbau yang menciptakan CD Roh Wisel. Roh Wisel adalah CD keseluruhan penerokaan nada lampau menggunakan wisel direka khas nada lampau, pensintesis ditala nada lampau gelombang sinus, dan Peru Wisel.

Jika saya memiliki garpu penalaan keluli atau satu lagi jenama aluminium tala yang mereka ada nilai penyembuhan? Ya. Garpu keluli penalaan ditala dan bila diketuk di lutut kami dan dibawa ke telinga akan mempunyai kesan yang sama seperti garpu aluminium tuning dari segi mengimbangi sistem saraf. Walau bagaimanapun, mereka tidak akan berdering berbau dan juga dengan lutut ketuk garpu penalaan aluminium kami akan berdering berbau halus. Jadi, walaupun akan mendapatkan rasa keseimbangan harmonik Tidak akan menerima faedah penyembuhan tambahan berbau.

Dengan jenama lain garpu penalaan aluminium ia berhati-hati pembeli. Baru-baru ini kami telah menguji garpu penalaan aluminium dari China dan Pakistan. Mereka menggunakan aloi aluminium yang lembut yang mengandungi plumbum. Garpu penalaan tidak dirawat haba dan kerja lebih masa mereka akan kehilangan lagu mereka dan kerana kelembutan aloi mereka jatuh banyak berbau. Saya juga percaya kepada garpu penalaan mempunyai nilai penyembuhan. Saya tidak akan mengesyorkan mereka namun mereka membuat bunyi dan berdering beberapa berbau. Saya percaya ini adalah lebih baik daripada tiada bunyi.

Akhir fikiran? Garpu penalaan BioSonic adalah alat muzik berkualiti tinggi yang direka untuk penyembuhan. Mereka adalah sambungan daripada bertahun-tahun pengalaman dan penyelidikan. Semua kajian dan penulisan saya pada penyembuhan bunyi adalah awam. Mereka adalah sumbangan saya kepada seni penyembuhan dan bidang penyembuhan bunyi. Semua pengamal perubatan boleh menggunakan prinsip-prinsip saya membincangkan dan membuat bunyi yang bekerja dengan prinsip-prinsip. BioSonic garpu penalaan adalah salah satu cara dalam banyak melakukan ini. Matlamat saya sentiasa untuk memastikan bahawa mereka adalah alat penyembuhan bunyi berkualiti tinggi berasaskan standard bertanggungjawab.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar