Rabu, 04 November 2015

Cara Mudah Untuk Bersantai Fikiran

Cara Mudah Untuk Bersantai Fikiran

Taktik Relaksasi adalah membantu untuk pesakit kanser. Ia mengurangkan gejala kanser, menghilangkan kesan-kesan yang tidak diingini prosedur rawatan dan lebih penting, mengurangkan tekanan. Ia adalah untuk sebab-sebab ini bahawa mereka juga dianggap sebagai jenis rawatan kanser alternatif. Jika anda berlaku untuk menjadi salah satu orang-orang yang mempunyai kehidupan yang tertekan akibat kanser, cuba beberapa langkah-langkah mudah untuk berehat fikiran anda:

1. Minum banyak air.

Ya, minum air yang banyak setiap hari boleh dengan beberapa cara membebaskan anda daripada tekanan. Jadikan ia satu tabiat untuk mempunyai botol air dengan anda.

2. Cuba untuk bermeditasi.

Tidak lama kemudian apabila engkau berbaring di tempat tidur, membuang semua fikiran buruk dalam kepala anda. Mula untuk menggambarkan tempat yang aman dan menikmati ketenangan itu. Ini mencabar pada mulanya tetapi tidak berputus asa. Sebaik sahaja anda dapat memberi tumpuan, ini harus mudah.

3. Mainkan muzik bersantai.

Untuk membantu bertenang anda - dan untuk akhirnya membuat perkara yang mudah untuk anda walaupun masalah anda - bermain muzik perlahan atau menenangkan setiap kali berada di atas katil anda. Mari lagu masuk ke dalam anda - dan bukan masalah anda. Menghargai setiap hari. Jika anda tahu bagaimana untuk bermain piano, maka itu adalah lebih baik.

4. Menikmati keindahan taman anda sebelum anda pergi tidur.

Jangan membuat menonton televisyen atau mencari Internet pengembaraan terakhir anda sebelum tidur. Berfikir tentang sesuatu yang menenangkan seperti duduk di luar dan mengagumi bunyi senyap dan kehijauan di taman anda.

5. Teh herba juga kunci.

Teh herba boleh membawa anda dalam keadaan yang tenang. Anda tidak boleh digunakan untuk minum tetapi anda memerlukan secawan ia untuk membuat anda tenang.

6. Mempunyai mandi panas.

Mandi panas sebelum anda tidur. Untuk berehat optimum, menggabungkan air dengan beberapa titik minyak pati lavender. Menikmati setiap saat di dalam tab mandi anda; pernah melontarkan. Anda juga boleh berfikir tentang percikan beberapa titik minyak pati ke dalam katil dan bantal anda.

7. Adakah yoga menimbulkan.

Terdapat pose yoga tertentu yang membolehkan anda untuk menghapuskan ketegangan di otot anda dan oleh itu berehat fikiran anda. Membuat kajian melalui Internet atau menyertai kelas yoga. Anda boleh bekerja pada mereka beberapa jam sebelum anda pergi untuk tidur.

8. Lakukan pernafasan dalam.

Tutup mata anda dan mula menyedut kemudian menghembus nafas secara mendalam. Jangan biarkan diri anda terganggu oleh apa-apa yang mengelilingi anda; hanya memberi tumpuan kepada pernafasan anda. Lakukan ini kerana kerap perlu atau sehingga anda rasa anda sudah santai.

Pesakit kanser mengalami tekanan kerana mereka membenarkan ia menjadi demikian. Mereka berfikir terlalu banyak mengenai keadaan mereka, bagaimana mereka akan hidup dan keluarga yang mereka ada. Kita tidak boleh menyalahkan mereka. Tetapi kita boleh membantu mereka dengan meningkatkan minat mereka untuk menjalankan beberapa kaedah bersantai. Sebahagian daripada mereka yang disenaraikan di atas. Kerja-kerja ini dengan cekap untuk mereka; oleh itu, mereka juga dianggap sebagai antara rawatan kanser alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar