Rabu, 04 November 2015

Kebaikan Bir minum

Kebaikan Bir minum

Bir adalah salah satu minuman yang paling popular di seluruh dunia. Ia diperbuat daripada kanji ditapai (yang boleh malt barli, gandum, beras, sekoi bergantung kepada bahagian dunia), dibancuh hop, yis dan air. Kerana ia adalah minuman beralkohol, bir umumnya dianggap tidak baik untuk kesihatan seseorang. Ia mungkin datang sebagai satu kejutan kepada orang ramai bahawa terdapat banyak manfaat daripada minum bir.

Jadi apa sebenarnya kelebihan minum bir? Manfaat yang paling jelas berasal dari fakta bahawa bir adalah kebanyakannya terdiri daripada air. Ini bermakna meminumnya (secara sederhana) akan membuat anda terhidrat. Ia telah dicadangkan bahawa ia adalah lebih berkesan pada menjaga badan dan terhidrat daripada air tulen.

Manfaat lain minum bir termasuk:

Mengurangkan risiko penyakit jantung - Beer mengandungi polyphenols, yang merupakan antioksidan yang kuat. Polifenol yang berasal dari hop dan barli digunakan dalam pengeluarannya. Beer juga mengandungi asid folik dan Vitamin B6 yang menghalang pengeluaran homocysteine ​​asid amino. Homocysteine ​​adalah salah satu faktor risiko penyakit jantung.

Beer juga telah ditunjukkan untuk meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL) yang membantu dalam memerangi kolesterol tidak baik (LDL), salah satu punca atau penyakit jantung koronari. Minuman beralkohol seperti bir juga nipis darah dan oleh itu mengurangkan peluang pembentukan darah beku yang boleh membawa kepada strok dan trombosis koronari.

Manfaat kardio-pelindung minum bir adalah sama dengan yang disebabkan oleh minum arak.

Mengurangkan risiko nyanyuk dan penurunan kognitif - Ia telah dicadangkan bahawa penggunaan bir sederhana boleh menjadi faktor dalam melindungi daripada penurunan kognitif yang berkaitan usia seperti penyakit Alzheimer.

Tulang yang lebih kuat - Silicon, yang perlu untuk kesihatan tulang, terdapat dalam bir. Walau bagaimanapun, pengambilan alkohol yang berlebihan telah dikaitkan dengan peningkatan risiko keretakan tulang.

Mengurangkan risiko batu karang - Ini adalah salah satu manfaat bir minum bahawa saintis tidak betul-betul pasti tentang. Mereka menyarankan bahawa pengurangan risiko batu karang boleh diperolehi daripada fakta bahawa bir diperbuat daripada kebanyakannya air dan oleh itu menyimpan badan dengan baik terhidrat.

Menghalang pertumbuhan tumor kanser - Beer mengandungi xanthohumol yang kuat antioksidan yang berasal dari hop. Antioksidan ini telah dikaitkan dalam mencegah pertumbuhan tumor kanser. Bir lebih gelap adalah lebih baik daripada orang-orang yang lebih ringan kerana mereka mempunyai kepekatan yang lebih tinggi antioksidan ini kerana lebih hop digunakan dalam pembuatan bir.

Lain-lain faedah bir minum termasuk mengurangkan risiko tekanan darah tinggi, mencegah insomnia, melindungi daripada kerosakan radiasi dan membekalkan nutrien penting. Ia perlu ditekankan bahawa faedah bir minum, hanya dapat dicapai dengan minum sederhana. Ini bermakna pada purata satu bir sehari bagi wanita dan dua lelaki.

www.benefitsofbeer.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar