Rabu, 04 November 2015

5 Tips Bantu Anak Anda Mengatasi Sindrom ADHD

5 Tips Bantu Anak Anda Mengatasi Sindrom ADHD

ADHD adalah gangguan yang memberi kesan kepada kanak-kanak dengan menceroboh di tahap tumpuan mereka, menjadikan mereka hiperaktif, serta impulsif dalam tingkah laku. ADHD adalah sesuatu yang lebih biasa di kalangan kanak-kanak lelaki berbanding kanak-kanak perempuan. Seorang kanak-kanak yang berkaitan dengan gangguan ini mempunyai tahap tumpuan 3 hingga 5 minit setiap tahun umur kanak-kanak. Artikel ini akan membantu anda berurusan dengan kanak-kanak yang menghidap gangguan kekurangan perhatian.

Tips untuk mengendalikan kanak-kanak yang menunjukkan TAMBAH Gejala:

1. Akan accepting- Sebagai ibu bapa, adalah menjadi tanggungjawab anda untuk membantu anak anda menangani masalah ini dengan mudah. Terima hakikat bahawa anak anda adalah terikat untuk menjadi aktif dan bertenaga sepanjang masa. Memahami hakikat bahawa hiperaktif tidak sengaja, bagaimanapun, anda boleh membantu membawa ia di bawah kawalan dengan senyuman.

2. Menyediakan outlet- yang Berikan anak anda rehat yang bebas daripada terikat di rumah. Membantu dia / dia untuk menikmati aktiviti luar dan menyediakan saluran untuk tenaga yang berlebihan. Malah dalam kes untuk mendapatkan dia / mainan dia; memastikan ia selamat dan tidak terlalu banyak bilangannya.

3. Buat Bantuan routine- kanak-kanak harian anda mempelajari perkara-perkara yang sistematik dalam kehidupan. Ajar dia / dia untuk menjadi lebih tersusun dan kurang kemas. Anda juga boleh melibatkan dia / beliau dalam kerja-kerja harian anda untuk memastikan mereka sibuk. Mewujudkan carta rutin harian akan membantu anak anda memahami kepentingan mengikuti pola hidup yang sistematik, yang sangat penting.

4. Mengekalkan discipline- firma Mengajar si kecil anda tahu di mana untuk menarik garis. Ia adalah penting bahawa anak anda memahami apa yang patut dan tidak patut dilakukan. Anda boleh memberi ganjaran kepada dia / dia dan apabila dia / dia melakukan sesuatu yang bernilai pahala. Juga, jangan lupa untuk menghukum dia / dia untuk tingkah laku yang sakit / beliau.

5. Stretch perhatian mereka span- Membantu anak anda mengatasi tahap tumpuan yang rendah dengan mengajar mereka bagaimana untuk mendengar dan membangunkan kemahiran mendengar mereka. Anda boleh bermula dengan buku-buku bergambar dan secara beransur-ansur beralih kepada buku-buku cerita. Membantu dia / dia belajar bagaimana untuk warna dan membeli mereka pelbagai buku-buku mewarna untuk digunakan, dan selepas itu memuji mereka untuk kerja-kerja baik mereka.

Ia mendapat sukar untuk mengendalikan seorang kanak-kanak yang mempunyai masalah ini. Walau bagaimanapun, menggunakan remedi yang dinyatakan di atas kekurangan perhatian dan menonton perbezaan ia membawa kira-kira dalam tingkah laku si manja anda. Di samping itu, pastikan anda membawa anak anda untuk rundingan jika dia / dia menunjukkan pencerobohan provokasi dan tingkah laku yang merosakkan. Anda juga boleh mendapatkan akses kepada semua gejala ADHD terbaik & ubat dengan bantuan perunding.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar