Rabu, 04 November 2015

Menyelesaikan siku Tenis Dengan Teknik Siaran Aktif

Menyelesaikan siku Tenis Dengan Teknik Siaran Aktif

Apakah siku atau sakit lengan mendapat di jalan perlawanan tenis? Adakah anda perasan bahawa bahagian yang sama swing atau puja masa sakit dan masa sekali lagi, dan kesakitan anda cenderung menjalar semula walaupun selepas berehat selama satu atau dua minggu? Kemungkinan besar, anda mengalami apa yang dikenali sebagai epicondylosis sisi (. Yang dikenali sebagai siku tenis) Untuk lebih memahami patologi ini, mari kita pecahan istilah:

"Lateral" = luar atau dari tengah badan. Dalam kes ini, ia merujuk kepada kawasan lengan anda yang siku luar anda.

"Epicondyle" = bahagian bertulang humerus (tulang lengan atas), dari mana otot pergelangan tangan flexor (epicondlye tengah) dan otot pergelangan tangan extensor (epicondyle sisi) berasal.

Dan sentuhan penamat ...

"-osis" = degenerasi (tendon daripada terlibat otot).

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa "-osis" adalah berbeza daripada "-itis". Berapa kali anda mendengar rakan atau ahli keluarga berkata, mereka telah didiagnosis dengan tendinitis? Rotator cuff tendinitis, tendinitis siku, dan tendinitis lutut adalah sebahagian daripada diagnosis biasa dilambung sekitar. Secara teknikal, ia bukan satu "-itis" jika tiada keradangan. Jadi, jika siku menyakitkan banyak, tetapi tidak bengkak semata-mata, apa sebenarnya yang sedang berlaku?

Bila-bila masa otot yang bekerja terlalu keras (usul berulang-ulang, pengecutan berulang) atau akut cedera (jatuh atau perlanggaran menyebabkan air mata atau musnah), ia menerima jumlah penurunan alirdarah (baca: aliran oksigen). Jika keadaan ini berterusan, hipoksia (kekurangan atau aliran oksigen) menyebabkan perekatan untuk membentuk di dalam otot. Ini adalah kawasan melekit, seolah-olah seseorang yang dicurahkan gam ke dalam otot, yang menghadkan pelbagai gerakan dan menyebabkan kesakitan. Perekatan kekal sehingga mereka dilayan. Rehat, ais, regangan, dan ibuprofen tidak akan membuat mereka hilang! Anda boleh mendapatkan beberapa kelegaan sementara, tetapi apabila anda menyambung semula aktiviti anda, isu yang akan membuat dirinya dikenali sekali lagi.

Cara yang paling berkesan untuk merawat pelekatan otot yang menyebabkan siku tenis adalah untuk menerima Teknik Siaran Aktif (ART) rawatan. Teknik Akhbar aktif yang lembut sistem rawatan tisu hands-on, yang melibatkan memendekkan otot, pengamal mengambil ibu jari atau tangan kenalan pada lekatan, dan kemudian memanjangkan otot untuk memecahkan lekatan. Ini adalah 100% pendekatan rawatan semula jadi, yang membolehkan anda untuk ganti tekanan dan kos yang berkaitan dengan ubat-ubatan dan pembedahan.

Pengamal Teknik Akhbar aktif anda akan menangani perekatan pada otot lengan dan lengan anda, dan akan menilai tulang belakang dan bahu anda untuk memeriksa isu-isu biomekanik atau lagi pelekatan tisu lembut yang mungkin menyebabkan masalah untuk memulakan. Pelan rawatan khas untuk siku tenis biasanya merangkumi kira-kira dua belas lawatan, dengan ramai orang menikmati bantuan yang signifikan selepas beberapa rawatan pertama. Pengamal ART anda juga boleh menetapkan latihan pemulihan khusus untuk menguatkan dan meregangkan otot biasanya digunakan secara berlebihan dalam tenis, sehingga akan ada kebarangkalian yang lebih rendah daripada kecederaan ini kembali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar