Rabu, 04 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk Sciatica - Merawat Saraf Sciatic Pain Sekarang

Pemulihan semula jadi untuk Sciatica - Merawat Saraf Sciatic Pain Sekarang

Jika anda berurusan dengan sciatica maka anda kemungkinan besar tahu kesakitan yang dikaitkan dengannya. Menangani sakit di belakang yang lebih rendah, kaki dan juga pinggul anda boleh membuat ia amat sukar untuk berfungsi dalam kehidupan. Menjalankan berbuat perkara yang kecil boleh menjadi sangat rumit dan menyakitkan. Oleh itu, anda mungkin mahu untuk mencari beberapa cara untuk sciatica yang akan berkesan dan membantu anda melegakan kesakitan.

Sememangnya, ada akan menjadi beberapa ubat-ubatan yang mungkin berkesan ketika datang untuk mengurangkan kesakitan yang anda mungkin mengalami. Beberapa profesional perubatan akan menetapkan ubat-ubatan anti-radang. Orang lain mungkin menetapkan penenang otot. Sesetengah individu telah pun mendapati kelegaan daripada ubat anti-sawan. Anda akan sentiasa perlu bercakap dengan doktor anda supaya mereka akan dapat menentukan jenis ubat akan menjadi yang terbaik untuk anda.

Apabila kesakitan telah mula berkurangan, dan anda sedang mencari kelegaan, anda mungkin digalakkan untuk menghadiri terapi fizikal. Anda mungkin mendapati ini sangat membantu sebagai terapi fizikal akan menjadi mampu untuk memberikan anda beberapa latihan dan program yang mungkin boleh membantu mengurangkan kemungkinan kecederaan pada masa hadapan. Para peserta juga akan diarahkan tentang bagaimana untuk memperbaiki postur dan meningkatkan fleksibiliti mereka supaya mereka tidak menjadi cedera lagi.

Dalam keadaan yang sangat serius, apabila anda tidak mendapat bantuan daripada mana-mana jenis terapi, doktor anda mungkin mencadangkan pembedahan. Opsyen ini akan sering hanya dicadangkan jika anda mengalami kelemahan, perut anda sedang dilaksanakan oleh tekanan ke atas saraf atau sakit anda terus menjadi lebih buruk.

Sudah tentu, ada akan menjadi beberapa cara yang anda boleh melaksanakan di rumah untuk cuba untuk mengurangkan kesakitan yang anda alami. Ia mungkin suatu manfaat kepadamu untuk meletakkan pek sejuk pada menyakitkan untuk kira-kira 20 minit setiap hari. Seterusnya, anda boleh menarik nafas lega jika anda cuba untuk ganti haba dan pek sejuk sepanjang hari. Hanya pastikan bahawa anda menggunakan pek haba anda pada tetapan terendah.

Orang-orang yang sedang mencari kaedah rawatan alternatif boleh cuba khidmat kiropraktik atau akupunktur. Adalah penting untuk ingat bahawa tidak semua individu akan keamanan dari pilihan ini. Oleh itu, ia akan menjadi penting bagi anda untuk mencuba sesuatu yang berbeza untuk melihat apa yang akan membantu anda yang paling. Anda juga boleh bercakap dengan doktor anda terlebih dahulu untuk melihat apa yang mereka boleh mengesyorkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar