Rabu, 04 November 2015

Pain Management Tips untuk Dapatkan tidur yang lebih baik Walaupun Fibromyalgia

Pain Management Tips untuk Dapatkan tidur yang lebih baik Walaupun Fibromyalgia

Sebuah klinik pengurusan kesakitan akan menekankan pentingnya tidur yang lebih baik untuk orang yang mengalami fibromyalgia. Dengan klinik bantuan, pengurusan dan rawatan kesakitan yang anda rasa di leher, bahu, belakang, pinggul, lengan, dan kaki akan diberikan. Selain daripada itu, klinik ini juga akan memberikan tip bagaimana anda boleh tidur lena pada waktu malam.

Apabila tabiat tidur anda tidak terjejas lagi, maka anda pasti akan berasa lebih baik. Adalah lebih mudah untuk berurusan dengan pihak pengurusan kesakitan apabila sumber kesakitan dikurangkan satu demi satu. Untuk memperbaiki tabiat tidur anda, berikut adalah tips yang klinik yang paling terkenal akan menyediakan.

Hujung pertama yang perlu membantu anda dalam mendapatkan tidur yang baik adalah menjaga untuk jadual. Ini bermakna bahawa anda perlu untuk sampai ke katil dan tidur pada masa yang dijadualkan setiap malam. Selepas itu, anda juga perlu bangun pada satu masa yang dijadualkan setiap pagi. Ini perlu dilakukan setiap hari walaupun semasa cuti, dengan atau tanpa pelan pengurusan kesakitan.

Untuk pengurusan kesakitan yang berkesan, elakkan tidur siang hari. Tidur pada lewat petang, walaupun ia adalah untuk sementara waktu, hanya memberi kesan tidur waktu malam anda. Jika anda mendapati sukar untuk mendapatkan oleh tanpa mengambil tidur petang, dapatkan jumlah tidur yang disyorkan dalam pengurusan kesakitan anda. Anda perlu menetapkan penggera, walaupun. Apabila penggera berbunyi, ini bermakna bahawa ia adalah masa untuk bangun dan bergerak.

Senaman juga merupakan cara yang baik untuk mendapatkan tidur yang baik. Ini bukan sahaja elemen penting untuk regimen harian anda, tetapi ia juga berkesan untuk merangsang badan anda dengan betul. Bagaimanapun, elakkan bersenam tiga jam sebelum tidur. Anda perlu berhati-pada awal pagi dan bukannya.

Keadaan bilik tidur anda mempunyai kesan kepada bagaimana anda boleh tidur pada waktu malam. Dalam pengurusan kesakitan, anda dikehendaki untuk menghapuskan perkara-perkara yang mungkin mengalihkan perhatian anda daripada mendapat tidur yang baik. Lebih daripada itu, anda perlu menyimpan bilik tidur anda tenang, sejuk, dan gelap.

Ingatlah bahawa bilik tidur anda dikhaskan untuk tidur. Sesetengah orang disyorkan untuk menonton berita atau membaca novel tergantung semasa rutin mereka untuk mengalihkan perhatian mereka daripada penderitaan mereka. Walau bagaimanapun, mempunyai barang-barang di atas katil anda mungkin membuat ia sukar bagi anda untuk tidur. Untuk menyelesaikan masalah ini, kosongkan katil barang-barang ini sebelum tidur.

Apa yang anda makan mempunyai kesan ke atas tabiat tidur anda. Sebagai contoh, ia adalah disyorkan untuk mengelakkan cecair sebelum anda pergi tidur. Begitu juga dengan makanan pedas. Ini adalah kerana mereka merangsang membakar jantung dan menyebabkan perjalanan lewat malam ke bilik air.

Kafein dan alkohol atas senarai cecair yang anda harus mengelakkan. Dalam regimen pengurusan kesakitan anda perlu mengikuti, ia amat disyorkan untuk menghapuskan cecair ini. Bukan sahaja ini memberi kesan tabiat tidur anda, mereka juga merangsang tindak balas tekanan yang tidak baik untuk badan anda.

Jika anda adalah kira-kira untuk tidur, angin turun. Tidak melakukan sebarang aktiviti berat betul sebelum tidur. Jika boleh, cuba melakukan aktiviti bersantai. Ia akan membantu anda tidur dengan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar