Rabu, 04 November 2015

Dalam Pertahanan Plasebo

Dalam Pertahanan Plasebo

Walaupun lapan bulan terapi sejak kemalangan kereta John masih sakit omelan di bahu kanannya. MRI tidak dapat mencari sumber kesakitan, dan ubat-ubatan beliau tidak banyak memberi bantuan. Kecewa, John pergi ke doktor holistik yang memberinya titik homeopati dan mengarahkan beliau untuk melakukan teknik pernafasan khas beberapa kali sehari. Dalam masa dua hari sakit John hilang, dan dia cepat-cepat untuk berkongsi berita baik dengan doktor perubatan. Doktornya tidak kagum walaupun. Beliau menolak cerita, menjelaskan bahawa pemulihan John adalah tidak lebih daripada "kesan plasebo."

Ini keliru John. Manakala satu bahagian beliau adalah gembira untuk merasa lebih baik, bahagian lain dia berasa tidak selesa. Sesuatu tentang cara doktor yang disebut "placebo" dibuat John merasakan kehilangan beliau sakit adalah nilai sedikit - bahawa ia telah dibuang kerja kerana dia telah entah bagaimana "ditipu" proses penyembuhan dengan menggunakan teknik-teknik yang adalah seperti tidak saintifik dan tidak dapat disahkan sebagai sihir .

Selamat datang ke dunia salah faham plasebo

Placebo berasal daripada perkataan Yunani yang diterjemahkan sebagai "Saya akan membantu". Ia adalah satu upacara di mana kami boleh mengambil obat, makan makanan, atau melakukan beberapa tingkah laku - DAN menambah bahawa kepercayaan bahawa melalui makan kita atau melakukan, beberapa hasil manfaat yang akan berlaku kepada kita. Makan pil gula dengan kepercayaan bahawa mereka akan menyembuhkan kita beberapa syarat adalah plasebo yang sama. Begitu juga seorang yang hebat daripada khurafat dan ritual lain yang kita melakukan secara tetap. Selama plasebo kami adalah tidak merbahaya dan membawa kepada hasil yang baik, kebanyakan kita umumnya menerima mereka tanpa terlalu banyak rungutan.

Ia bukan satu persoalan sama ada plasebo bekerja. Mereka buat. Apabila digunakan secara kreatif, plasebo yang baik boleh menjadi cukup kuat untuk membantu kita mengatasi apa saja malady yang datang dengan cara kami - dari sakit dan alahan kepada gangguan autoimun, walaupun kanser.

Tetapi mari kita jelas tentang apa yang plasebo dan apa yang mereka tidak. Plasebo terdiri daripada dua unsur. Yang pertama adalah apa yang kita panggil kotak hitam. Yang kedua adalah hasrat kami.

"Kotak hitam" sebahagian daripada plasebo kita tidak mempunyai sifat-sifat mekanik, elektrik atau bahan kimia yang saintifik atau secara logik dapat menjelaskan mengapa hasil bermanfaat kita berlaku. Ia adalah, bukan operasi, dan pada dasarnya bahagian bukan fungsian dummy plasebo kami. Tujuan kotak hitam adalah untuk memberi kita sesuatu untuk memberi tumpuan kepada sementara tenaga sebenar yang orchestrates penyembuhan kami berfungsi - dan kuasa yang datang dari kuasa niat kami.

"Hasrat kami adalah satu daripada kuasa yang paling berkuasa di-lamanya.

Ia adalah daya penggerak utama di sebalik semua plasebo. "

Apabila kita belajar bagaimana untuk terus mengakses kuasa kita tentang niat dengan cara yang positif, ia mendorong kuasa-kuasa semula jadi kita untuk membawa kita kejelasan, kesejahteraan, dan kegembiraan dalam kehidupan kita. Jika kami tidak digambarkan bagaimana untuk terus mengakses kuasa niat kita walaupun, kita boleh melakukannya secara tidak langsung melalui peti bahagian hitam plasebo kami. Selagi kita adalah jelas bahawa kotak hitam adalah semata-mata kenderaan untuk segala-galanya hasrat kami biasanya OK. Jika tidak ia boleh menjadi masalah. Kotak hitam adalah kejam untuk yang disalahtafsir sebagai punca sebenar hasil kami. Kadang-kadang ini dilakukan untuk memulakan keuntungan. Pada masa yang lain ia hanya dilakukan di luar kejahilan. Berapa kerap kita mendengar seseorang yang mendapat keputusan yang ajaib dari beberapa minuman atau produk - dan apabila kita mencuba produk yang sama ia tidak apa-apa untuk kita?

Sebagai contoh - seorang lelaki dipercayai bahawa dengan menonton filem komedi, kanser itu akan hilang. Beliau melihat dengan tekun dan kanser beliau hilang. Filem adalah "kotak hitam" beliau. Ia telah memberikan kepadanya keupayaan untuk menyalurkan alat penyembuhan benar - kuasanya mengenai hasratnya itu.

Mangsa kanser yang lain mendengar cerita lelaki itu dan cuba untuk meniru nasib baik beliau dengan menonton filem komedi sama - belum mati di jadual. Perbezaan - mereka tidak sedar bahawa "kotak hitam" tidak mempunyai kuasa sebenar - bahawa semua kuasa yang terletak pada niat mereka, dan meletakkan dasarnya belum diterokai.

Kita juga perlu jelas tentang jenis penderitaan yang terbaik bertindak balas terhadap terapi berdasarkan niat. Kisah berikut membantu menggambarkan hal ini:

Jika kita bermimpi bahawa harimau mengejar kita, pistol kehidupan sebenar tidak akan dapat menyelamatkan kita dari bahaya kita. Hanya pistol impian akan. Sebaliknya, jika kita berada di dalam hutan dan harimau kehidupan sebenar adalah mengejar kita, pistol impian akan menjadi tiada nilai kepada kami. Hanya pistol kehidupan sebenar akan dapat untuk mendapatkan pekerjaan yang dilakukan.

Ramai daripada kejadian yang tidak diingini kami datang daripada sebab-sebab fizikal - kecederaan kemalangan kereta, jatuh turun tangga, kecederaan tempat kerja. Ini kesengsaraan ditangani terbaik menggunakan terapi konvensional. Sebaliknya, kita mengalami jauh lebih kesengsaraan yang bermula di dalam minda kita - atau yang datang dari harimau impian kita mengubah suai sehingga mewujudkan. Bagi mereka, plasebo dan terapi lain berdasarkan niat adalah senjata impian terbaik yang boleh kita gunakan untuk menanganinya.

Dalam penjagaan kesihatan kita perlu koleksi yang luas, alat, beberapa yang boleh menangani kesengsaraan yang datang dari minda kita dan beberapa yang boleh menangani kesengsaraan yang datang dari sebab-sebab fizikal. Ubat-ubatan dan terapi fizikal mendalam alat yang berkuasa untuk menangani kesengsaraan yang datang dari "fizikal" sebab-sebab. TETAPI apabila kita menggunakannya untuk cuba menyelesaikan konflik "fizikal-muncul" yang disebabkan oleh fikiran kita kita akhirnya membazirkan sumber kami. Jelas meletakkan - alat fizikal tidak menyelesaikan masalah minda, dan ia adalah mengecewakan apabila pesakit diberi ubat-ubatan psikiatri kerana doktor mereka tidak dapat memikirkan mengapa mereka berada dalam kesakitan, dan mereka tidak tahu apa lagi yang perlu dilakukan.

Satu latihan yang baru dipanggil bagi - yang mengkategorikan ini terapi berdasarkan niat. Sebilangan besar daripada mereka adalah karut semata, tetapi tidak semua daripada mereka.

Bagaimana saya boleh menjadi begitu tertentu ini? Mudah - saya doktor holistik yang memberikan John titisan homeopati dan mengajarnya bagaimana untuk bernafas. John adalah salah satu daripada sebilangan besar pesakit yang sakit fizikal tidak datang dari sumber fizikal. Sakit beliau disebabkan oleh tekanan dan kebimbangan. Beliau adalah contoh tipikal bagaimana terapi niat berdasarkan yang baik boleh mengatasi kesakitan ini apabila tiada apa yang lain akan.

Dan sebagainya dalam mempertahankan plasebo, mari kita tidak begitu cepat menghukum mereka begitu negatif. Mereka berkhidmat sebagai menyeronokkan, peranti berwarna-warni yang boleh merangsang kuasa semula jadi kita untuk menyembuhkan banyak bahagian daripada kita yang tidak boleh disentuh oleh penjagaan kesihatan perubatan konvensional. Dalam beberapa mengejutkan kes - mereka adalah alat yang tepat untuk kerja. Plasebo telah diselaputi negatif terlalu lama. Mungkin sudah tiba masanya untuk memberi 'em wajah yang segar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar