Rabu, 04 November 2015

Herba dan Herba

Herba dan Herba

Herba

Individu yang mendedikasikan hidupnya untuk penggunaan yang menjimatkan dan perubatan tumbuh-tumbuhan dikenali sebagai herba yang. Wild-Crafters mahir dalam pengumpulan, penuaian dan pengkulturan tumbuhan perubatan. Herba tradisional Cina dilatih dan mahir dalam zaman keagamaan preskripsi herba.

Semua kebudayaan di dunia telah menggunakan tumbuh-tumbuhan untuk tujuan terapeutik. The Ayuveda di India telah dilatih dan sangat mahir dalam memberikan preskripsi herba Tradisi Ayuvedic itu. Para profesional biasanya terlibat dalam penanaman herba atau Wild Crafting. Biasanya ini termasuk diagnosis, dan rawatan penyakit melalui pengagihan ubat-ubatan herba.

Kelayakan Herba yang

Herba A mempunyai kemahiran dalam penggunaan terapeutik tumbuhan dengan ciri-ciri perubatan. Para profesional biasanya dilatih dalam penggunaan ubat botani untuk merawat penyakit atau herba. Beberapa profesional dalam bidang ini termasuk doktor perubatan holistik, naturopaths, penyelidik, pembuat perubatan, pengamal perubatan asli, petani herba dan juga penulis.

Tahap pendidikan dan latar belakang herba yang berbeza berbeza-beza mengikut lokasi geografi mereka. Sesetengah pakar bergantung kepada perantisan dan pengiktirafan daripada komuniti tempatan mereka selain daripada persekolahan rasmi. Pada masa lalu baru-baru ini, tahap pendidikan minimum dan latihan formal menjadi lebih diterima. Di beberapa negara tidak ada keseragaman dalam kursus-kursus latihan perubatan herba atau apa-apa komisen pensijilan.

Kelayakan yang dikehendaki bagi pekerjaan yang mungkin berbeza bermula dari sijil atau diploma ke ijazah sarjana. Di Barat, ramai pengamal obat telah mantap latar belakang sejarah sebagai herba. Banyak lagi yang begitu dalam amalan bertukar produk herba obat mereka ke dalam perusahaan komersial besar-besaran. Mereka menjadi ahli gabungan atau syarikat-syarikat mendapati yang mengeluarkan produk herba komersial diproses dalam bentuk cecair.

Herba adalah tumbuhan mana-mana bahagian tumbuhan yang digunakan untuk hartanah terapeutiknya. Tradisi Dunia herba juga telah termasuk mineral dan haiwan sebagai bahan perubatan herba. Perubatan herba digambarkan sebagai seni atau sains menggunakan herba untuk menggalakkan kesihatan semula jadi anda. Kesihatan adalah digalakkan kebanyakannya melalui pencegahan dan rawatan penyakit.

Cara utama di Dunia melawan jangkitan dan merawat penyakit telah bergantung kepada herba sejak dahulu lagi. 80% daripada penduduk dunia pada dasarnya bergantung kepada amalan perubatan tradisional berasaskan herba. Walaupun 5000 tahun dahulu sebelum apa-apa sejarah didokumentasikan, terdapat bukti yang menyokong penggunaan herba.

Jenazah Ice Man Otzi yang telah dibekukan selama lebih 5300 tahun ditemui dengan beberapa herba antara kesan peribadi. Herba yang telah digunakan oleh ais lelaki untuk merawat beberapa parasit usus dalam usus beliau. Penemuan yang sama telah dibuat di beberapa makam Mesir kuno dan bersebelahan dengan mayat Neanderthal ini. Semua kubur masing-masing terkandung kesan herba dan beberapa debunga.

Perbezaan antara doktor dan Herba

Seorang pakar herba mungkin menetapkan rawatan selepas analisis perlembagaan pesakit beliau. Sebaliknya seorang doktor konvensional adalah lebih cenderung untuk mendiagnosis penyakit pesakit sebelum memulakan serangan radikal penyakit. Rawatan herba di mensasarkan pesakit daripada penyakit itu sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar