Rabu, 04 November 2015

Alergi Addiction Syndrome: Bagaimana makanan yang anda Crave orang-orang yang Hurt Anda Yang Maha

Alergi Addiction Syndrome: Bagaimana makanan yang anda Crave orang-orang yang Hurt Anda Yang Maha

Tahukah anda majoriti yang baik individu mempunyai sensitiviti makanan dan tidak menyedarinya? Adakah anda tahu bahawa dalam banyak kes makanan ini sangat adalah makanan yang orang makan yang paling kerap? Walaupun tidak semua makanan alahan menyebabkan "ketagihan", ketagihan makanan yang paling adalah disebabkan oleh sensitiviti makanan. Pernahkah anda mempunyai perasaan bahawa selepas makan tertentu, beberapa minit kemudian anda lapar lagi? Adakah anda selalu mengidamkan makanan yang sama? Adakah anda seolah-olah tidak dapat menurunkan berat badan tidak kira apa usaha anda? Kemungkinan anda mempunyai sensitiviti makanan!

Sekarang anda mungkin tertanya-tanya mengapa ada orang yang ingin akan sesuatu yang tidak baik untuk mereka? Nah mari kita meneroka ini dengan menggunakan rokok sebagai contoh. Apabila seseorang mengambil sedutan yang pertama rokok buat kali pertama, mereka merasakan seksa yang amat besar, dan untuk sebab yang baik ... rokok adalah toksik! Tetapi lama-kelamaan, badan mampu untuk bertolak ansur dengan kesan toksik ke titik di mana mereka tidak lagi wujud dan oleh itu anda tidak merasa seperti seksa yang amat besar seperti yang anda lakukan dengan itu sedutan pertama. Kejatuhan dengan itu adalah bahawa sekarang badan telah menjadi ketagih kepada rokok! Dan kini badan memerlukan anda untuk terus merokok hanya supaya anda tidak merasa gejala dan supaya anda mengidamkan ketagihan anda walaupun ketagihan anda adalah berbahaya kepada anda.

Inilah yang berlaku dalam kes sindrom alahan ketagihan. Jika makanan yang anda sedang meminum toksik untuk anda ia mungkin pada mulanya menyebabkan beberapa gejala seperti kembung, cirit-birit / sembelit, sakit kepala, dan lain-lain Bahagian yang sukar adalah bahawa anda tidak menyedari bahawa gejala-gejala adalah disebabkan oleh makanan yang tertentu kerana tanda-tanda sensitiviti makanan sering tertangguh jam ke hari selepas pengambilan. Bercakap tentang membuat perkara yang rumit! Jadi, anda terus makan makanan yang toksik kepada badan anda dan dari masa ke masa badan anda menjadi biasa dengan orang-orang ketidakselesaan, ke titik bahawa anda tidak menyedari bahawa mereka berada di sana lagi. Selain itu, kami sering diperkenalkan kepada begitu banyak makanan pada usia yang muda bahawa kita tidak akan ingat bahawa makan makanan tertentu menyebabkan ketidakselesaan yang tidak perlu. Kejatuhan utama kitaran ini adalah bahawa jika ini terus berlaku untuk tempoh masa yang panjang, penyakit yang lebih serius boleh timbul - sindrom cepat marah usus (dan gangguan pencernaan lain), pelbagai penyakit autoimun, penyakit mental, antara boleh orang lain.

Jadi apa yang anda boleh lakukan? Cara terbaik untuk menentukan sama ada makanan yang anda makan adalah merugikan anda adalah untuk melakukan IgG Kepekaan Makanan ujian (yang merupakan ujian darah yang mudah dilakukan oleh doktor naturopathic anda) atau mengikuti suatu Penghapusan / Challenge Diet (ketika sedang proses yang lebih susah payah dianggap standard emas untuk menentukan sensitiviti makanan).

Nota: Artikel ini memberi tumpuan semata-mata sensitiviti makanan tidak alahan makanan atau intolerans yang sama sekali berbeza tetapi juga boleh menimbulkan masalah kesihatan utama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar