Rabu, 04 November 2015

Mengapa Anda Perlu Tambah Lemon Untuk Air

Mengapa Anda Perlu Tambah Lemon Untuk Air

Apabila anda makan di luar di restoran dan anda memesan air (terutama di selatan) mereka biasanya menambah keping limau ke kaca anda. Adakah anda meninggalkan lemon dalam air anda atau adakah anda mengambil ia keluar? Anda perlu minum air anda dengan sepotong lemon di dalamnya. Lemon mempunyai manfaat kesihatan yang indah. Plus jika anda adalah seseorang yang tidak minum air yang mencukupi kerana rasa hambar yang menambah sebahagian daripada limau akan merapikan rasa untuk menggalakkan anda untuk minum lebih banyak.

Lemon adalah sebahagian daripada keluarga sitrus buah-buahan dan mempunyai tart, rasa masam yang apabila dicairkan dalam segelas air memberikan anda rasa yang hebat. Lemon sarat dengan unsur-unsur berkhasiat seperti vitamin C, B, riboflavin dan mineral kalsium, fosforus dan magnesium. Vitamin dan mineral adalah komponen penting yang diperlukan untuk membantu badan untuk fungsi pada setiap hari. Dengan menambah lemon kepada air yang anda minum anda boleh meningkatkan kesihatan anda dalam pelbagai bidang. Berikut adalah beberapa manfaat kesihatan yang anda boleh menerima dengan mengambil lemon dalam air anda.

Lemon adalah baik untuk seluruh badan termasuk perut, kulit, gigi, tekak, paru-paru, darah, berat badan, dan lain-lain lemon adalah penyahtoksik, pembersih, dan diuretik. Mereka membantu untuk melegakan masalah pencernaan seperti loya, pedih hulu hati, kembung, sendawa dan sembelit. Apabila dimakan bantuan jus lemon dalam penghapusan pembaziran, dalam pengeluaran hempedu di dalam hati dan mengurangkan jumlah kahak yang dihasilkan oleh badan.

Lemon ciri-ciri antiseptik semula jadi mula bermain dengan kulit, gigi, gusi, tekak, sistem pernafasan dan darah. Pengambilan air limau akan membersihkan kulit dari luar dan dalam mengembalikan kepada keindahan alam semula jadi. Lemon juga telah digunakan dalam banyak ubat-ubat anti penuaan untuk meremajakan penampilan kulit seseorang, mengurangkan kedutan, dan membuang bintik hitam.

Manfaat air minuman lemon dilihat banyaklah gigi, gusi, dan tekak kerana itulah di mana kenalan pertama dibuat sebelum masuk ke dalam perut dan diluluskan ke dalam aliran darah. Dan kerana ciri-ciri antibakteria, ia mempunyai keupayaan untuk membuang toksin yang terkumpul di dalam mulut dan menyebabkan jangkitan dan sakit tekak. Dengan minum air lemon anda boleh mengurangkan kesakitan sakit gigi, menghentikan pendarahan gusi atau melegakan bau nafas berbau. Ia juga boleh mensterilkan tekak untuk mengurangkan jangkitan tekak, sakit tekak, dan tonsillitis.

Sekali dalam air lemon badan bertindak sebagai pembersih untuk membersihkan darah dan seluruh badan. Ia membantu dalam masalah pernafasan seperti asma, mengawal tekanan darah tinggi, mengurangkan pening dan loya dan memberikan kelonggaran mental. Kerana sifat diuretik yang lemon air membantu untuk mengusir bakteria dan toksin yang boleh menyebabkan artritis dan sakit sendi.

Air limau akhir sekali boleh membantu dalam usaha orang-orang yang kehilangan berat badan. Lemon merangsang pencernaan supaya badan menyerap nutrien. Ditambah dengan vitamin dan mineral dan fitonutrien yang terdapat dalam lemon seperti kalsium dan magnesium adalah penting untuk membantu membakar lemak dan bukannya lemak kedai.

Jadi, masa depan anda memesan air ingat untuk meminta lemon. Dan jangan lupa untuk menambahnya ke kaca anda apabila di rumah juga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar